SKLEP
Atelier Meruru: The Apprentice of Arland
4821V

Atelier Meruru: The Apprentice of Arland

Atelier Meruru: The Apprentice of Arland
  • Producent: Gust
  • Wydawca: NIS America
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.06.2011
  • Europa: 25.05.2012
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • seks
  • przemoc

Seria "Atelier" nigdy nie biła rekordów popularności sprzedaży, ale Gust - dzięki stałemu wsparciu wąskiego grona fanów - postanowiło ją kontynuować w 2010 roku. Na rynku pojawiło się Atelier Meruru: The Apprentice of Arland, przeznaczone na PlayStation 3. Gra pojawiła się na rynku europejskim z tocznym opóźnieniem w stosunku do Japonii - 25 maja 2012 r.

Atelier Meruru kontynuuje tradycje ustalone przez pierwsze części serii "Atelier". W grze najważniejszą rolę pełni system alchemicznego syntezowania przedmiotów. Główna bohaterka musi zbierać odpowiednie składniki, które można później obrócić w znacznie potężniejsze przedmioty. Gra stanowi ostatnią część trylogii Arland - w związku z tym jest bezpośrednim sequelem Atelier Rorona: The Alchemist of Arland oraz Atelier Totori: The Adventurer of Arland. Tytuł opowiada o losach Meruru, księżniczki królestwa Arls, które położone jest na północy Arlandu. Główna bohaterka postanawia pomóc swojemu ojcu w zwiększaniu bogactwa królestwa. Dziewczyna podejmuje się nauki alchemicznej sztuki i wyrusza w podróż, która ma sprawić, że znacznie podwyższy się jakość życia mieszkańców Arls.

Tytuł cechuje się takim samym podejściem do gameplayu jak w poprzednich odsłonach serii Atelier. Na eksplorowanych planszach można natknąć się na potworki. Po zetknięciu z przeciwnikiem przenoszeni jesteśmy na wydzieloną arenę starć, na której rozpoczyna się pojedynek w systemie turowym. Gracz informowany jest o kolejności wchodzenia kolejnych postaci w swoją turę ruchu. Ważne w trakcie potyczek jest odpowiednie wykorzystywanie wcześniej wytworzonych dzięki sztuce alchemicznej przedmiotów. Poza walkami najważniejsze jest wyszukiwanie odpowiednich składników do syntezowania nowych przedmiotów (co często jest konieczne, by pchnąć scenariusz do przodu).

Z wydaniem gry w Japonii łączyła się pewna kontrowersja. Tytuł nie został należycie oceniony przez urząd przydzielający kategorie wiekowe w kraju samurajów, co zmusiło wydawcę do wycofania pierwszej partii i do wprowadzenia gry ponownie na rynek, ale ze zmienioną, wyższą kategorią wiekową i ze zmodyfikowanymi okładkami.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme