SKLEP
999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (DS)

999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (DS)

999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors
  • Wersja:
  • Producent: Chunsoft
  • Wydawca: Aksys Games (USA)
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.12.2009
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Logiczna, Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

8.840 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Thriller przygodowy w formie inteaktywnej noweli wyprodukowany w 2009 roku przez studio Chunsoft i wydany na Nintendo DS. Gra mimo iż zdobyła bardzo wysokie oceny nigdy oficjalnie nie pojawiła się w Europie. Na czele zespołu odpowiedzialnego za deweloping stanął Kotaro Uchikoshi, znany wcześniej m.i. jako autor graficznej powieści pod tytrułem Ever 17: The Out of Infinity.

Przygoda zaczyna się w momencie, gdy Junpei, główny bohater, budzi się na pokładzie tajemniczego statku rejsowego, przypominającego na pierwszy rzut oka Titanica. Szybko okazuje się, że razem z nim uwięzionych zostało tu kolejnych osiem osób, a za całą intrygą stoi tajemniczy Zero. Żeby jednak nudno nie było, na ucieczkę ze statku wesoła gromadka dostaje tylko 9 godzin, a każdej z postaci przypisany zostaje numer, bransoleta oraz ładunek wybuchowy zamontowany w ich ciałach. Wszystko w ramach chorego eksperymentu, gry (Nonary Game), w której kluczem do sukcesu jest pokonywanie kolejnych drzwi z namalowanymi liczbami, otwieranych za pomocą sprytnego mechanizmu bazującego na numerach przydzielonych bohaterom.

Przez poszczególne drzwi przejść może tylko ograniczona liczba osób (weryfikuje to specjalny czytnik za pomocą wspomnianych bransolet), a jeśli ktoś postanowi złamać tę zasadę, ponosi bolesną smieć. Z jednej strony więc ekipa musi ze sobą współpracować, z drugiej każdy z osobna wie, że wszystkich nie da rady uratować.

Rozgrywka podzielona została generalnie na dwie części: puzzle, gdzie gracz rozwiązuje różnego rodzaju zagadki, oraz eventy określane mianem interaktywnej noweli. Zwłaszcza te drugie niosą ze sobą nieodwracalne konsekwencje, bowiem gracze dokonują tu wyborów mających wpływ na dalsze losy bohaterów, oraz to, w jaki sposób zakończy się gra (6 zróżnicowanych końcówek). To, komu tak naprawdę zaufa gracz, zależy tylko i wyłącznie od niego, a zróżnicowane profile psychologiczne bohaterów oraz relacje, które rozkwitają podczas przygody, niosą ze sobą ogromny bagaż emocjonalny.

Całość uzupełnia stylowa oprawa (realistyczny wystrój wnętrz + mangowe postaci), budująca mistyczny klimat ścieżka dźwiękowa, połączenie wątków fikcyjnych z rzeczywistymi (historia Titanica, "Ice-9", numerologia, prozopagnozja itd.) i dosadny język.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme