Final Fantasy XIII-2

Final Fantasy XIII-2

7,1
192 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.3
PS3 7.1
X360 7.2
Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
46 godzin
Premiery
Świat:
15.12.2011
Europa:
03.02.2012
Polska:
03.02.2012
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
46 godzin
Premiery
Świat:
15.12.2011
Europa:
03.02.2012
Polska:
03.02.2012

Recenzja redakcji

Recenzja: Final Fantasy XIII-2 (PS3)
9.0
Recenzja: Final Fantasy XIII-2 (PS3)

Final Fantasy XIII-2 - opis gry

Square Enix postanowiło kontynuować wątki fabularne z Final Fantasy XIII w spin-offie serii pod tytułem Final Fantasy XIII-2. W tytule wydanym w 2012 roku na X360 i PS3, przy którego powstawaniu pomagało studio tri-Ace, światła jupiterów przesuwają się z Lightning na Noela oraz Serah Farron. Gra w 2015 roku trafiła na PC. Ta ostatnia bohaterka wyrusza z ekspedycją w celu odnalezienia Lightning. Mamy zatem do czynienia z odwróceniem ról fabularnych w porównaniu z FFXIII - tym razem to młodsza siostra ma przyjść z pomocą starszej.

Fabularnym motywem przewodnim Final Fantasy XIII-2 są podrożę w czasie. Świat gry ulega pewnym zmianom, które pozwalają na odwiedzanie różnych okresów historycznych. Pozwoliło to Square Enix na wielokrotne wykorzystanie tych samych lokacji, które przedstawiane są w odrobinę zmodyfikowanej formie.

System walki pozostał w Final Fantasy XIII-2 bardzo podobny do tego z "Trzynastki”. Nadal całość mechaniki potyczek opiera się na koncepcji "Paradigm Shift" - zaprogramować możemy schematy postępowań zawodników wybierając ich role spośród sześciu różnych profesji. Innowacją jest tutaj wprowadzenie jako trzeciego żołdaka wybranego potwora. Napotykane bestie można pozyskać w trakcie walki, a później wystawiać we własnych szeregach i trenować, podobnie jak w serii Pokemon.

W Final Fantasy XIII-2 Square Enix starało się wywołać wrażenie większej swobody gracza. Pomimo możliwości wyboru reakcji bohatera w niektórych dialogach oraz opcji zwiedzania plansz w wybranej kolejności, tytuł jest nadal, podobnie jak Final Fantasy XIII, bardzo liniowy. Mechanika rozwoju mocy Serah i Noela, mimo drobnych zmian w Crystarium System, oferuje niewielką możliwość wykazania się role-playowym planowaniem.

Fabuła Final Fantasy XIII-2 posiada zakończenie o otwartym charakterze, pełnym niedomówień. Z początku mogło się wydawać, że luki zostaną zapełnione nadciągającymi DLC (które są nowością, jeśli chodzi o serię Final Fantasy). W połowie 2012 roku okazało się jednak, że Square Enix pracuje nad kontynuacją gry. Nowa produkcja znana będzie pod nazwą Lightning Returns: Final Fantasy XIII.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Final Fantasy XIII-2

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper