SKLEP
Silent Hill 2: Director's Cut (PS2)

Silent Hill 2: Director's Cut (PS2)

Silent Hill 2: Director's Cut
  • Producent: KCET
  • Wydawca: Konami
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 02.07.2002
  • Europa: 28.02.2003
  • Polska: 28.02.2003
  • Gatunek: Przygodowa, Horror
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

9.4127 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Silent Hill 2: Director’s Cut to survival horror stworzony przez japońskie studio deweloperskie Silent Team i wydany przez firmę Konami w październiku 2003 roku na konsolę Xbox, a trzy miesiące później na PlayStation 2. Director’s Cut jest nowszą edycją „dwójki”, wzbogaconą o poboczny scenariusz Born from a Wish, w której gracz steruje blondwłosą Marią. Gra trafiła też na PC. 

Druga odsłona Silent Hill w kwestii opowiadanej historii nie ma prawie nic wspólnego z „jedynką” - mamy do czynienia zupełnie nową opowieścią i bohaterami; gracz zwiedza też inną część upiornego miasteczka. Przejmujemy kontrolę nad Jamesem Sunderlandem, który pewnego dnia znajduje w skrzynce list od swojej żony, Mary. Prosi go ona o spotkanie w ich „wyjątkowym miejscu” - Silent Hill, gdzie przyjeżdżali na wakacje. Szkopuł w tym, że Mary umarła trzy lata wcześniej, zmożona tajemniczą chorobą... James postanawia jednak, że jeśli istnieje choćby najmniejsza szansa na to, by spotkać się znowu z żoną, nie może jej przegapić, wyrusza więc do miasteczka, w którym oboje spędzili wiele wspaniałych chwil. Bohater będzie musiał zmierzyć się z groteskową materializacją swoich lęków w postaci potworów oraz odkryć prawdę, która kryje się za wydarzeniami sprzed trzech lat. Każdy krok Jamesa nie bez powodu śledzi Piramidogłowy...

W kwestii rozgrywki Silent Hill 2 niewiele różni się od oryginału z PSone. „Dwójka” to psychologiczny horror, w którym gracz z perspektywy trzeciej osoby kieruje bohaterem, eksplorując miasteczko (James odwiedzi m.i. szpital, wiezienie, motel nad jeziorem czy muzeum). Solą gry są dwa elementy: zagadki logiczne o bardzo różnym stopniu skomplikowania oraz walka z groteskowymi potworami. Zanim gracz rozpocznie zabawę z tytułem, może ustawić w opcjach poziom trudności łamigłówek, jak również obecność lub brak podpowiedzi. Główny bohater korzysta z latarki oraz radia, które informuje go o zbliżających się zagrożeniu za pomocą charakterystycznych trzasków.

Walka w „dwójce” sprowadza się do zadawania wrogom obrażeń bronią białą lub palną. Do walki służą Jamesowi najczęściej przedmioty codziennego użytku, które porozrzucane są na teranie całego miasteczka. Bohater potrafi wyprowadzić słaby i silny cios, jednak najlepiej w takich przypadkach sprawdza się ucieczka. Za uderzenia odpowiadają zaledwie dwa przyciski, przez co system nie grzeszy skomplikowaniem. W zależności od podjętych pod koniec gry decyzji, gracz może zobaczyć jedno z sześciu przygotowanych przez twórców zakończeń.

W dniu premiery Silent Hill 2 zachwycało oprawą graficzną. Zamknięte pomieszczenia i ciasne korytarze wykonano z niezwykłym pietyzmem, a wszechobecne mgła potęguje klimat zaszczucia. Za rewelacyjną ścieżkę dźwiękową, podobnie jak w „jedynce”, odpowiada Akira Yamaoka. Na unikatową stylistykę gry wpływ miały dzieła najznamienitszych twórców horrorów takich jak David Cronenberg, David Fincher, David Lynch, i Alfred Hitchcock.  Autorzy gry czerpali też inspirację z filmu Drabina Jakubowa z 1990 roku.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme