Silent Hill 2: Director's Cut

Silent Hill 2: Director's Cut

Ocena wg platformy:

PC 8.2
PS2 8.9
XBOX 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
KCET
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
04.07.2002
Europa:
28.02.2003
Polska:
19.03.2003
Producent:
KCET
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
04.07.2002
Europa:
28.02.2003
Polska:
19.03.2003

Silent Hill 2: Director's Cut - opis gry

Silent Hill 2: Director’s Cut to survival horror stworzony przez japońskie studio deweloperskie Silent Team i wydany przez firmę Konami w październiku 2003 roku na konsolę Xbox, a trzy miesiące później na PlayStation 2. Director’s Cut jest nowszą edycją „dwójki”, wzbogaconą o poboczny scenariusz Born from a Wish, w której gracz steruje blondwłosą Marią. Gra trafiła też na PC. 

Druga odsłona Silent Hill w kwestii opowiadanej historii nie ma prawie nic wspólnego z „jedynką” - mamy do czynienia zupełnie nową opowieścią i bohaterami; gracz zwiedza też inną część upiornego miasteczka. Przejmujemy kontrolę nad Jamesem Sunderlandem, który pewnego dnia znajduje w skrzynce list od swojej żony, Mary. Prosi go ona o spotkanie w ich „wyjątkowym miejscu” - Silent Hill, gdzie przyjeżdżali na wakacje. Szkopuł w tym, że Mary umarła trzy lata wcześniej, zmożona tajemniczą chorobą... James postanawia jednak, że jeśli istnieje choćby najmniejsza szansa na to, by spotkać się znowu z żoną, nie może jej przegapić, wyrusza więc do miasteczka, w którym oboje spędzili wiele wspaniałych chwil. Bohater będzie musiał zmierzyć się z groteskową materializacją swoich lęków w postaci potworów oraz odkryć prawdę, która kryje się za wydarzeniami sprzed trzech lat. Każdy krok Jamesa nie bez powodu śledzi Piramidogłowy...

W kwestii rozgrywki Silent Hill 2 niewiele różni się od oryginału z PSone. „Dwójka” to psychologiczny horror, w którym gracz z perspektywy trzeciej osoby kieruje bohaterem, eksplorując miasteczko (James odwiedzi m.i. szpital, wiezienie, motel nad jeziorem czy muzeum). Solą gry są dwa elementy: zagadki logiczne o bardzo różnym stopniu skomplikowania oraz walka z groteskowymi potworami. Zanim gracz rozpocznie zabawę z tytułem, może ustawić w opcjach poziom trudności łamigłówek, jak również obecność lub brak podpowiedzi. Główny bohater korzysta z latarki oraz radia, które informuje go o zbliżających się zagrożeniu za pomocą charakterystycznych trzasków.

Walka w „dwójce” sprowadza się do zadawania wrogom obrażeń bronią białą lub palną. Do walki służą Jamesowi najczęściej przedmioty codziennego użytku, które porozrzucane są na teranie całego miasteczka. Bohater potrafi wyprowadzić słaby i silny cios, jednak najlepiej w takich przypadkach sprawdza się ucieczka. Za uderzenia odpowiadają zaledwie dwa przyciski, przez co system nie grzeszy skomplikowaniem. W zależności od podjętych pod koniec gry decyzji, gracz może zobaczyć jedno z sześciu przygotowanych przez twórców zakończeń.

W dniu premiery Silent Hill 2 zachwycało oprawą graficzną. Zamknięte pomieszczenia i ciasne korytarze wykonano z niezwykłym pietyzmem, a wszechobecne mgła potęguje klimat zaszczucia. Za rewelacyjną ścieżkę dźwiękową, podobnie jak w „jedynce”, odpowiada Akira Yamaoka. Na unikatową stylistykę gry wpływ miały dzieła najznamienitszych twórców horrorów takich jak David Cronenberg, David Fincher, David Lynch, i Alfred Hitchcock.  Autorzy gry czerpali też inspirację z filmu Drabina Jakubowa z 1990 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper