Guilty Gear X (PS2)

Guilty Gear X (PS2)

Guilty Gear X
  • Producent: Arc System Works
  • Wydawca: Sammy Corporation
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 30.09.2001
  • Europa: 01.03.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2

Ocena społeczności

7.423 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Guilty Gear X to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez specjalizujące się w gatunku japońskie studio Arc System Works. Tytuł ukazał się na Segę Dreamcast (tylko w Japonii), PlayStation 2, PC oraz Game Boy Advance z podtytułem Advance Edition. X to kontynuacja wydanego na PlayStation Guilty Gear.

Akcja Guilty Gear X, tak samo jak w przypadku pierwowzoru, rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Ludzkość stworzyła potężne istoty zwane “gears”, które jednak zbuntowały się przeciwko swoim twórcom pod wodzą niejakiego Justice’a - o tej historii opowiadała pierwsza odsłona serii. Justice został pokonany podczas krwawego turnieju zorganizowanego przez Zakon Świętych Rycerzy, ale jakiś czas po jego zakończeniu pojawia się nowy problem - kolejny gear, który może narobić problemów. Aby przeciwdziałać temu zagrożeniu, Zakon sięga po te same środki organizując drugi turniej.

 

Guilty Gear X to bijatyka, w której zawodnicy posługują się orężem. Podczas rozgrywki używamy przycisków odpowiedzialnych za cios ręką, nogą, za słaby cios bronią i mocny cios bronią. Oddzielny przycisk odpowiada taunt i respect, w grze nie brakuje też rzutów.

 

Podczas walki każdej z postaci towarzyszy wskaźnik tension, który po napełnieniu służy między innymi do odpalania potężnego ataku o nazwie Overdrive Attacks (w poprzedniej odsłonie były to Chaos Attacks). Część rozwiązań z oryginału została wprawdzie usunięta, ale w X pojawiło się kilka nowych, które tworzą rozbudowany system walki atrakcyjny dla wyjadaczy. Wspomnieć warto o Gatling Combo (sekwencja ciosów wchodzących na różnych wysokościach), Dead-Angle Attack (kontratak którego możemy użyć podczas bloku; absorbuje pasek Tension), Faultless Defense (bariera blokująca wszystkie ataki przeciwnika za cenę Tension) oraz Roman Cancel (przerwanie jednego comba, by móc wyprowadzić następne).

 

W wersji konsolowej gra doczekała się nowego trybu, którym jest Survival Mode. Na graczy czeka tam łącznie 100 leveli, a każdy level zaliczamy używając ataków i pokonując przeciwników. Użycie właściwych technik sprawia, iż możemy awansować od razu o kilka poziomów. Raz na jakiś czas (co 10 leveli) ścieramy się z oponentem w formie “daredevil”, co oznacza, że ma on nieograniczoną ilość Tension, więcej energii oraz odznacza się większą szybkością.

Podobne gry