Steel Battalion: Heavy Armor
12271V

Steel Battalion: Heavy Armor

Steel Battalion: Heavy Armor
  • Producent: From Software
  • Wydawca: Capcom
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 19.06.2012
  • Europa: 22.06.2012
  • Polska: 22.06.2012
  • Gatunek: Strzelanina, Kinect
  • Liczba graczy: 1-4
  • Kontroler ruchu: Tak
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Steel Battalion: Heavy Armor to wydana w 2012 roku produkcja, która trafiła na Xboxa 360. Gra stanowi trzecią część cyklu Steel Battalion, którego pierwsza odsłona zadebiutowała w 2002 roku wraz ze specjalnym, masywnym kontrolerem.

Gra przenosi nas do roku 2082, kiedy to świat boryka się z problemami wywołanymi przez mikroby, które 62 lata wcześniej zaczęły zjadać wszystkie mikroprocesory. Wywołane przez nie zamieszanie doprowadziło do wybuchu paniki, a ostatecznie również do wojny. Jako że wszystkie osiągnięcia techniki stały się bezużyteczne, stworzono gigantyczne maszyny bojowe, których działanie zostało w całości oparte na mechanice. Gracz wciela się w dowódcę załogi jednego z takich mechów i uczestniczy w działaniach wojennych, realizując zadania zlecane mu przez dowództwo.

 

Produkcja jest o tyle nietypowa, że do działania wymaga zarówno sensora ruchu Kinect, jak i klasycznego pada. Przy pomocy wykonywanych przed kamerą gestów gracz może wydawać polecenia załodze, a także wchodzić z nią w interakcję, by zmniejszyć stres wywołany rozgrywającymi się na ekranie wydarzeniami. Ponadto tylko w ten sposób można wykonywać wiele czynności związanych z obsługą mecha, począwszy od uruchomienia silnika, przez celowanie zainstalowanym w nim karabinem maszynowym. Mechy zostały podzielone na kilka elementów, pomiędzy którymi możemy przełączać się w trakcie rozgrywki. Każda ze stref zawiera elementy wyposażenia, a kluczem do sukcesu jest sprawne przełączanie się pomiędzy nimi i żonglowanie dostępnymi w danym momencie opcjami.

 

Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza w grze znajduje się również tryb współpracy. Na jego potrzeby nie przygotowano jednak oddzielnych misji, lecz nieco przebudowano te, które możemy ukończyć również w pojedynkę.

 

Po premierze gra spotkała się z falą krytyki zawiedzionych graczy i recenzentów, którzy narzekali przede wszystkim na niewłaściwą interpretację wykonywanych przez nich gestów, co często utrudniało, a nawet uniemożliwiało rozgrywkę.

Podobne gry