SKLEP
BioShock Infinite (PS3)

BioShock Infinite (PS3)

BioShock Infinite
  • Producent: Irrational Games
  • Wydawca: 2K Games
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.03.2013
  • Europa: 26.03.2013
  • Polska: 26.03.2013
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Tak
  • od lat 18

Ocena społeczności

8.7540 głosów
-

Ocena PPE.pl

9.5 Czytaj recenzję

BioShock Infinite jest strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną przez Irrational Games we współpracy z 2K Marin i wydaną przez 2K Games w marcu 2013 roku na PlayStation 3 oraz Xbox 360. Infinite jest trzecią odsłoną serii BioShock.

Akcja gry ma miejsce w 1912 roku w podniebnym mieście Columbia. Katalizatorem napędzającym ciąg dramatycznych i niesamowitych wydarzeń jest Booker DeWitt - główny bohater produkcji Irrational Games. Jednak podobnie jak samo miasto, protagonista również nie ma czystego sumienia. Booker otrzymuje zadanie przedostania się do Columbii i odbicia z rąk Proroka Comstocka pewnej dziewczyny o imieniu Elizabeth. Bohater nie ma pojęcia, cóż jest w niej wyjątkowego, ani dlaczego tak pilnie strzeżona jest przez podległe Prorokowi władze miasta. Szybko okazuje się, że punkt wyjścia poruszanej historii jest tylko czubkiem góry lodowej, a każdy niemal poruszony wątek kryje w sobie głębsze dno i prowadzi gracza do zadawania kolejnych pytań. Dlaczego Bookerowi pomaga dziwna para obywateli, którzy podejrzanie dużo wiedzą o jego misji? Czemu protagonistę nawiedzają dziwne sny, w których ktoś stale dobija się do jego gabinetu? A przede wszystkim dlaczego Elizabeth w niewytłumaczalny sposób potrafi otwierać portale do innych wymiarów?

 

Inifnite, podobnie jak dwie poprzednie części BioShock, jest grą FPP, która miesza elementy RPG-a (rozwój i pozyskiwanie nowych mocy) i strzelaniny z silnie nakreślonym wątkiem fabularnym. Deweloperom z Irrational Games oraz 2K Marin udało się bezbłędnie oddać klimat lat 20 XX. wieku poprzez zbudowanie wiarygodnego i dopracowanego w najmniejszych szczegółach świata. Sama rozgrywka nie jest w żaden sposób rewolucyjna w stosunku do starszych odsłon i skupia się na eksploracji i rozbudowie rozwiązań znanych z części pierwszej i drugiej. Walka z przeciwnikami opiera się na kombinacji broni palnej z wszechstronnym zastosowaniem Vigorów. Gracz może z ich pomocą rzucać ogniste granaty, posyłać do boju stada kruków czy unosić przeciwników w powietrze. Zarówno broń palną, jak i Vigory można modyfikować w rozsianych po okolicy automatach, a atrybuty Bookera wzmacnia się, odnajdując paczki z częściami garderoby. Nowością jest urządzenie o nazwie Sky Hook - jest to fantazyjnie wykonany chwytak z linką, który może służyć do walki wręcz oraz podróżowania po mieście. W przeciwieństwie do BioShock 2, twórcy nie zdecydowali się tym razem na implementację trybu wieloosobowego.

 

Styl art deco znany z poprzednich gier w Infinite został zastąpiony architekturą kolonialną przywołującą na myśl południe Stanów Zjednoczonych. Gołym okiem widoczne są także inspiracje steampunkiem. Za oprawę muzyczną kolejny raz odpowiada kompozytor Garry Schyman.

Podobne gry