Wild Arms XF

Wild Arms XF

6,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 6.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Media.Vision
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Premiery
Świat:
09.08.2007
Europa:
28.11.2008
Producent:
Media.Vision
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Premiery
Świat:
09.08.2007
Europa:
28.11.2008

Wild Arms XF - opis gry

Wild Arms XF to strategia turowa wyprodukowana przez studio Media Vision na PlayStation Portable. Gra ukazała się w Europie za sprawą 505 Games. XF (czytanie jako “Crossfire”) to spin-off popularnej wśród fanów gatunku jRPG serii Wild Arms.

Akcja Wild Arms XF, podobnie jak poprzednich części serii, rozgrywa się w Filgai, święcie łączącym elementy amerykańskiego dzikiego zachodu i japońskiego fantasy. Tym razem punktem wyjścia dla historii jest postępujące dogorywanie planety. Państwa toczą ze sobą wojny o coraz bardziej skąpe surowce, a jednym z nich jest królestwo Elesius. Ma ono tym trudniej gdyż w podejrzanych okolicznościach umiera król a do przejęcia władzy z wykorzystaniem własnej armii szykuje się senat. Gracz wcieli się w postać Clarissy Arwin, która zbiegiem okoliczności zostaje wciągnięta w intrygę mającą na celu przywrócenie rodziny królewskiej na tron.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas rozgrywki przejmujemy kontrolę nad mała grupą postaci (maksymalnie może być ich sześć), które na arenie zmagań poruszają się po polach w kształcie sześciokąta. Duże znaczenie ma prawidłowe ustawienie formacji, co jest w stanie zaowocować wyprowadzeniem potężniejszych ataków (także łączonych za sprawą opcji Combination Arts).

 

Każda ‘jednostka’ posiada profesję od której zależy wachlarz jej umiejętności. Postacie ważne dla fabuły posiadają zwykle unikalną klasę, natomiast skaptowanym wojakom możemy przydzielić szesnaście zwyczajnych jobów. Wcześniej wyuczone umiejętności pozostają do naszej dyspozycji niezależnie od profesji, jedyną przeszkodą jest liczba slotów, które możemy przeznaczyć na ich wyekwipowanie.

 

Przed bitwą gracz może zajrzeć do Direct Event Report, w którym znajdują się np. informacje o stanie naszych podopiecznych i warunki konieczne do spełnienia, by odnieść zwycięstwo w nadchodzącym starciu. Interesującym rozwiązaniem jest wprowadzenie Vitality Points, punktów, które tracimy z każdą kolejną turą. Jeśli zejdą one do zera, dana postać zaczyna tracić HP do czasu aż zostanie jej tylko jeden punkcik. Nakłada to na pojedynki de facto limit czasowy wymagający podejmowania właściwych decyzji.

 

Poza walką podróżujemy zaś po mapie królestwa, odwiedzając różne miasta, w których możemy zwerbować najemników, pogadać z mieszkańcami, uzupełnić zapasy tudzież ulepszać bronie dzięki syntezie.

Wideo - Wild Arms XF

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper