Metal Gear Solid 2: Substance

Metal Gear Solid 2: Substance

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PS3 8.2
PS Vita 6.8
Mobile 1.0
PS2 8.4
XBOX 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
19.12.2002
Europa:
28.03.2003
Polska:
24.04.2003
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Skradanka
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
19.12.2002
Europa:
28.03.2003
Polska:
24.04.2003

Metal Gear Solid 2: Substance - opis gry

Metal Gear Solid 2: Substance jest grą akcji z elementami stealth wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Konami w marcu 2003 roku na konsole PlayStation 2 oraz Xbox. Substance to wzbogacona o nowe tryby wersja Sons of Liberty, które rok wcześniej ukazało się na drugą platformę Sony.

Fabuła w Substance jest identyczna jak w Sons of Liberty. Po dramatycznych wydarzeniach na Shadow Moses Solid Snake oraz Otacon zakładają organizację „Filantropia”, która potajemnie sabotuje wszelkie projekty powstałe na bazie planów Metal Gear REX-a. Jednym z poważniejszych jest zupełnie nowy model maszyny, który ma zostać zaprezentowany na pokładzie tankowca USS Discovery, przepływającego obok nowojorskiego Manhattanu. Snake wyrusza na miejsce celem zbadania sprawy. Dwa lata po misji Solida, podczas oficjalnej wizyty prezydenta USA na olbrzymiej oczyszczalni o nazwie Big Shell, konstrukcja zostaje zaatakowana przez organizację terrorystyczną pod wodzą Solidusa Snake’a, znaną jako „Synowie Wolności”, która bierze głowę państwa za zakładnika. Żądają oni 30 miliardów dolarów, grożąc zniszczeniem Big Shell, a w rezultacie katastrofą ekologiczną na ogromną skalę. Na miejsce ataku Roy Campbell wysyła agenta o kryptonimie Raiden, którego celem jest uratować prezydenta i zapobiec katastrofie.

Wątek fabularny w Substance prezentuje się tak samo jak w oryginalnej wersji „dwójki”, za to nowsza edycja została rozbudowana o dodatkowe tryby i opcje. Możemy rozegrać trzysta misji treningowych w rzeczywistości wirtualnej oraz dwieście tzw. Alternative Missions, które stanowią wariację zadań w podstawowego trybu gry. Gracz może wcielić się w Raidena lub Solid Snake’a, a celem jest najczęściej dostać się do końca planszy niezauważonym. Deweloper zaimplementował również szereg misji, które należy rozegrać w trybie FPP: Sneaking Mode, Weapon Mode, Variety Mode, Photograph Mode, Hold Up Mode, Bomb Disposal Mode oraz Elimination Mode. Ciekawą opcją jest Snake Tales, gdzie gracz przejmuje kontrolę nad Snake’iem i wykonuje zadania Raidena na Big Shell lub zupełnie na odwrót - jako białowłosy Jack przemierzamy pokład tankowca USS Discovery. W wersji na PlayStation 2 przygotowano minigrę, w której jako jeden z bohaterów jeździmy na deskorolce, a całość przypomina inną produkcję Konami - Evolution Skateboarding. Boss Survival pozwala graczowi zmierzyć się z samymi bossami, dodano też obecny w europejskiej wersji Sons of Liberty Casting Theater.

PlayStation 2 oraz pierwsza konsola Microsoftu pozwoliły Hideo Kojimie popuścić wodze fantazji, w związku z czym na gracza czeka prawie cztery godziny cutscenek na silniku gry. Produkcję Konami wyróżnia wielkie przywiązanie do szczegółów oraz doskonała ścieżka dźwiękowa, którą współtworzył hollywoodzki kompozytor Harry Gregson-Williams, uczeń słynnego Hansa Zimmera.
 

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Metal Gear Solid 2: Substance

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper