SKLEP
F-Zero GX
1428V

F-Zero GX

F-Zero GX
  • Premiery
  • Świat: 25.07.2003
  • Europa: 31.10.2003
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Wyścigi
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 3

F-Zero GX to gra traktująca o futurystycznych wyścigach wyprodukowana przez studio Amusement Vision i wydana przez Nintendo na GameCube’a. GX to czwarta odsłona serii F-Zero.

W F-Zero GX wyścigi odbywają się z udziałem trzydziestu zawodników. Pilotują oni futurystyczne pojazdy napędzane plazmą, dzięki czemu rozwijają niezwykłe prędkości. Twórcy przygotowali łącznie piętnaście torów wypełnionych różnymi mykami uatrakcyjniającymi zmagania, np. przepaściami i przeszkodami. Każdą maszynę prowadzi się inaczej - inna jest ich przyczepność, waga, boost, wytrzymałość. Podczas rywalizacji towarzyszy nam wskaźnik energii, który spada ilekroć uderzymy o coś/kogoś lub zużyjemy boosta (otrzymywanego po przejechaniu okrążenia). Uszkodzenia można jednak w razie czego naprawić przejeżdżając pit-stop. Podobnie jak w serii Wipeout pojazdy posiadają też hamulce ręczne, które obsługujemy za pomocą bocznych przycisków pada.

Gra posiada kilka wariantów rozgrywki. Po raz pierwszy w historii serii zaimplementowano np. tryb fabularny, w którym wcielić możemy się w ikoniczną dla cyklu postać, Captaina Falcona. Story Mode składa się w sumie z dziewięciu rozdziałów, podczas których gra stawia przed nami różne wytyczne czasami nie mające wiele wspólnego ze ściganiem. Oprócz tego jest jeszcze dostępne klasyczne Grand Prix, w którym znajdziemy cztery puchary do rozegrania. Jeden puchar składa się z pięciu wyścigów, a jeden wyścig to trzy okrążenia. Grać można na czterech stopniach trudności.

Pozostałe tryby to Time Attack, czyli jazda na czas (z możliwością dzielenia się najlepszymi wynikami w internecie), Vs. Battle, multiplayer dla maksymalnie czterech osób, oraz F-Zero Shop, Garage i Emblem Editor. W sklepie, za zdobyczne bilety, możemy kupować pojazdy, części do nich, duchy przejazdów i nie tylko, w garażu składamy nowe maszyny używając do tego zakupionych części, a w edytorze tworzymy elementy graficzne, w które je przystroimy.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme