Disgaea: Hour of Darkness

Disgaea: Hour of Darkness

8,0
38 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nippon Ichi Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Śr. czas:
120 godzin
Premiery
Świat:
30.01.2003
Europa:
28.05.2004
Producent:
Nippon Ichi Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Śr. czas:
120 godzin
Premiery
Świat:
30.01.2003
Europa:
28.05.2004

Disgaea: Hour of Darkness - opis gry

Disgaea: Hour of Darkness to japońska strategia turowa wyprodukowana przez Nippon Ichi na PlayStation 2. W Europie grę wydało Koei. Po dziś dzień pierwsza Disgaea uchodzi za jeden z największych, jeśli nie największy, sukces w przeszło 20-letniej działalności wspomnianego developera.

Głównym bohaterem gry jest książę zaświatów Laharl, który pewnego dnia budzi się po trwającej dwa lata drzemce. I jak się okazuje, lepiej dla niego gdyby spał nadal. Przez rzeczony czas wydarzyło się niemało. Wierni poddani informują go, że jego ojciec, król Krichevskoy, zginął, a w królestwie zadymę robią potencjalni kandydaci do tronu. Laharl, jako prawowity następca, powinien coś z tym zrobić.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem gameplayu Disgaea nie odbiega bardzo od klasyków w rodzaju Final Fantasy Tactics, ale z drugiej strony nie omieszkuje wprowadzić też kilka unikalnych dla siebie elementów. Pola walki pokrywa tu szachownica, a jedna jednostka zajmuje na niej jedno pole. Założenia (przeważnie) są takie, by wyeliminować wszystkich przeciwników. Do dyspozycji mamy ataki, które zadają obrażenia konkretnemu celowi lub ranią wszystkich znajdujących się w zasięgu rażenia. Postacie humanoidalne potrafią podnosić i rzucać innymi, by umożliwić np. przedostanie się w newralgiczne miejsce lub zablokować oponenta. Przeciwników da się nawet skaptować, jeśli ich pochwycimy i przeniesiemy do bazy.

Inne rozwiązanie wyróżniające grę Nippon Ichi to geo-panele i geo-symbole. Umiejętne ich wykorzystanie daje interesujące rezultaty. Geo-panele to różnokolorowe pola, geo-symbole - obiekty. Gdy symbol staje na geo-panelu inne tego typu pola na szachownicy zyskują nowe właściwości, np. uodporniają na ataki lub obniżają HP o 20% po każdej kolejce. Można też odpalać chain, jeśli na panelach stoi co najmniej jeden inny symbol. Im lepszy on był [chain], tym większy otrzymywaliśmy bonus.

Bazą wypadową Laharla i jego ekipy (nie mylić z bazą na polu walki) jest zamek, z którego można się udać do wielu miejsc w zaświatach. Na każdym etapie gry otwiera się dostęp do nowych miejscówek, w których musimy zrobić porządek, by ruszyć z fabułą. Znajdują się tam również sklepy oraz wejście do Item World, gdzie dopakowuje się przedmioty pokonując specjalny typ potworów. To w zasadzie jedyne miejsce, w którym można zdobyć niektóre najpotężniejsze bronie w grze.

Istotną rolę odgrywa także parlament, który reguluje to, co robimy poza walką. Aby stworzyć nową postać, odblokować kolejne mapy lub zwiększyć magazyn w zamku należy wystąpić o pozwolenie do zgromadzenia Dark Assembly, które poprzez głosowanie zadecyduje co zrobić z przedłożoną propozycją. Szanse można zwiększyć przekupując kogo trzeba, a jeśli i to nie pomoże zawsze pozostaje rozwiązanie siłowe, czyli walka.

Wideo - Disgaea: Hour of Darkness

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper