SKLEP
Resident Evil Code: Veronica X (DC)

Resident Evil Code: Veronica X (DC)

Resident Evil Code: Veronica X
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Capcom
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 03.02.2000
  • Europa: 26.05.2000
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

8.530 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Resident Evil Code: Veronica X jest grą z gatunku survival horror wyprodukowaną przez studia Capcom, Nextech oraz Sega, a następnie wydaną przez żółto-niebieskich we wrześniu 2001 roku na konsole PlayStation 2, a w marcu 2004 - na GameCube’a. Code: Veronica X jest konwersją hitu z Dreamcasta, który w Europie ukazał się w maju 2000 roku. 

Bohaterka Resident Evil 2, Claire Radfield, udaje się do paryskiego laboratorium Umbrelli, gdzie ma nadzieję odszukać swojego brata, Chrisa. Niestety, zostaje schwytana i przetransportowana do więzienia na wyspie Rockfort. Budzi się w ciemnej celi, z której po chwili udaje jej się wydostać. Szybko odkrywa, że otoczenie trawione jest pożarem, a po okolicy snują się zombiaki. Na drodze bohaterki nieoczekiwanie pojawia się Steve Burnside, który zapałał do Claire uczuciem. Z czasem oboje przeniosią się do tajnej bazy rodziny Ashfordów na Antarktydzie, gdzie odkryją przerażająca prawdę kryjącą się za wirusem T-Veronica.

 

Rozgrywka w Resident Evil Code: Veronica X jest bardzo podobna do trzech klasycznych odsłon Resident Evil, znanych posiadaczom pierwszej konsoli Sony. Code: Veronica ukazało się pierwotnie w 2000 roku i było swoistym podsumowaniem znanej wszystkim formuły. Śledzimy zatem akcję z perspektywy trzeciej osoby, ale naszą postać oglądamy ze statycznych kamer. Taki zabieg budować miał klimat strachu i niepewności, gdyż nigdy do końca nie możemy być pewni, czy coś nie pojawi się zaraz przed nami. Zabawa w CV dzieli się na dwa podstawowe elementy: rozwiązywanie wymyślnych zagadek logicznych oraz walkę z zombie i innymi mutantami. Do obrony używamy broni palnej oraz noża, choć najroztropniejszym wyjściem jest omijanie przeciwników. W grze nie brakuje potyczek z silnymi bossami, walka z którymi jest obligatoryjna. Autorzy wykazali się dużą pomysłowością, inscenizując m.in. pojedynek z upiornym Nosferatu, którego pokonać można jedynie przy użyciu karabinu snajperskiego.

 

Dzięki przesiadce na szóstą generację konsol zmieniono prerenderowane tła na grafikę 3D generowaną na żywo, zachowując przy tym stacjonarne ujęcia kamer. W Code: Veronica X zombie zyskały nowe obrzydliwe szczegóły, niestety otoczenie stało się pustawe. Oprawa audio jest bardzo nierówna - ścieżka dźwiękowa autorstwa Takeshiego Miury, Hijiri Anze oraz Sanae Kasahary brzmi świetnie, za to angielski dubbing wypadł fatalnie.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme