Ephemeral Fantasia
1083V

Ephemeral Fantasia

Ephemeral Fantasia
  • Producent: KCEJ
  • Wydawca: Konami
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.08.2000
  • Europa: 07.09.2001
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Ephemeral Fantasia to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Konami na PlayStation 2. Tytuł zasłynął swego czasu zwłaszcza za sprawą patentów przywodzących na myśl rozwiązania zaimplementowane w The Legend of Zelda: Majora's Mask.

W Ephemeral Fantasia rolę głównego bohatera odgrywa Mouse, wędrowny muzyk, który podróżuje po świecie wraz ze swoją gadającą gitarą Pattimo. Pewnego dnia Mouse zostaje wynajęty, by zagrać na królewskim ślubie odbywającym się na wyspie Pandule, lecz wydarzenie to bynajmniej nie staje się powodem do świętowania. Niejaki Xelpherpolis rzuca na wyspę zaklęcie, które tworzy pętlę czasu mającą zniszczyć całą populację. By wyrwać się z tego “dnia świstaka”, Mouse musi zakasać rękawy i wziąć sprawy w swoje ręce, lecz samemu nie będzie w stanie tego zrobić - podczas swojej przygody będzie też musiał nakłonić do współpracy innych mieszkańców Pandule.

 

Produkcja Konami to w wielu aspektach dość typowy przedstawiciel szkoły jRPG. Znajdziemy tu turowy system walki, znaczną liczbę postaci oraz minigry (w tym przypadku granie na gitarze). To, co wyróżnia Ephemeral Fantasia, to mechanika związana ze wspomnianą pętlą czasu. Wydarzenia rozgrywają się na przestrzeni pięciu powtarzających się dni i trwają dopóki, dopóty Mouse nie znajdzie sposobu, by zatrzymać cykl. Nasze zadanie polega na wykonywaniu odpowiednich czynności, czyli np. udawaniu się w miejsca o ważnym dla fabule znaczeniu. Gra nie należy przez to do prostych - osoby, które nie nauczą się szybko praw zgodnie z którymi działa gameplay, mogą mieć problem z osiągnięciem postępów (był to swoją drogą główny przytyk pod adresem tego tytułu).

 

W Ephemeral Fantasia czeka na nas całkiem sporo postaci, które można zwerbować - każda z unikalnymi dla siebie umiejętnościami. System walki, jak już wspomnieliśmy, jest turowy, a pojedynki losowe. Mamy tu zestaw typowych komend, których użycie regulują punkty AP (Ability Points). Im potężniejsza technika, tym więcej pożera AP. Nieco inaczej ma się sprawa z zaklęciami, które zawsze 'kosztują' nas tyle samo punktów.

Podobne gry