The Bard's Tale (2005) (PC)

The Bard's Tale (2005) (PC)

The Bard's Tale (2005)
  • Producent: inXile entertainment
  • Wydawca: Ubisoft
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 17.06.2005
  • Europa: 27.06.2005
  • Polska: 07.04.2005
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

Ocena społeczności

7.67 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

The Bard’s Tale to gra action-adventure wyprodukowana przez InXile Entertainment i wydana przez Vivendi Universal Games m.in. na PC, PlayStation 2 i Xboxa. Pomimo bardzo podobnej nazwy, produkcja nie ma związku z Tales of the Unknown: Volume I - The Bard’s Tale.

The Bard’s Tale stawia sobie za cel przedstawić w krzywym zwierciadle motywy przerabiane w grach RPG. Gracz wciela się tu w postać tytułowego barda (jego imię pozostaje nieznane przez cały okres zmagań), którego bardziej interesują uciechy życia, niż poświęcanie się dla abstrakcyjnych wyższych wartości, przez co nie cieszy się on szczególną sympatią. Zdzierżyć nie może go nawet narrator opowiadanej historii. Perypetie protagonisty rozpoczynają się na dobre w momencie, gdy zostaje on zwerbowany przez pewną sektę celem pomocy w akcji ratowania księżniczki. Oczywiście, jak to bywa w takich przypadkach, epizod ten stanie się dopiero początkiem znacznie grubszej intrygi.

W The Bard’s Tale, w odróżnieniu od wydanego w połowie lat 80. Tales of the Unknown, wydarzenia śledzimy z perspektywy trzeciej osoby. Co więcej, nie mamy tu do czynienia z eRPeGiem, a bardziej z grą action-adventure, bowiem twórcy wyrugowali zarządzanie inwentarzem i profesje (no i nie biegamy tylko ciemnych kazamatach). Bard ma do dyspozycji rozmaite zaklęcia i bronie, a z czasem jego umiejętności stają się coraz lepsze. Zasadniczo walczy on sam, jednak za pomocą czarów może też przyzwać pomocników.

W grze możemy prowadzić konwersacje z napotykanymi NPC-ami. Do wyboru mamy odpowiedzi, które pozwalają się zachować dwojako - tzn. albo być miłym, albo złośliwym (system “snarky or nice”). W zależności od dokonanego wyboru sytuacja rozwija się inaczej, co zachęca do ponownego przechodzenia głównego wątku. Więcej - niektóre decyzje, choć mogą początkowo nie sprawiać takiego wrażenia, mają znaczący wpływ na całą fabułę.

Podobne gry