Arx Fatalis
1023V

Arx Fatalis

Arx Fatalis
  • Producent: WizardBox
  • Wydawca: DreamCatcher Interactive
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.12.2003
  • Europa: 13.02.2004
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Arx Fatalis to gra RPG wyprodukowana przez francuskie Arkane Studios. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach osobistych, a później został przeniesiony na Xboxa (za konwersję odpowiadało studio Wizardbox).

Arx to nazwa niegdyś świetnie prosperującego miasta. Niestety, jego historia dobiega końca gdy nad światem, w którym toczy się gra, czyli Exostą, pewnego dnia nie pojawia się słońce. Ludzie, oraz inne rasy, przenoszą się do podziemi, do kopalni należących wcześniej do krasnoludów, gdzie przez pewien czas żyją w pokoju. Ten okres względnego dobrobytu też jednak w końcu mija, kiedy zaczyna brakować surowców. Nasz podopieczny, w którego przyjdzie nam się tutaj wcielić, cierpi na amnezję. Jego przygoda rozpoczyna się w momencie gdy zostaje zaciągnięty do celi przez goblina.

Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Światem gra są podziemia, które składają się z ośmiu poziomów. Składa się on nie tylko z lochów najeżonych niebezpieczeństwami, ale także z osad, w których możemy nabyć lepszy ekwipunek, uzupełnić zapasy użytecznych przedmiotów czy pogadać z NPC-ami, by wyciągnąć od nich przydatne informacje. Nie wszystkie lokacje dostępne są od samego początku. Dostęp do nich otwiera się z czasem.

System walki jest bardziej zręcznościowy. Nasz podopieczny może wyprowadzać różne ataki (po wciśnięciu stosownego przycisku i kierunku) i rzucać zaklęcia, które odpala się po narysowaniu run (najpotężniejsze zaklęcia, swoją drogą, tworzy się łącząc runy).

Pokonanie przeciwnika lub zaliczenie questa pozwala nam zdobywać punkty doświadczenia, a wraz z każdym nowym wbitym levelem otrzymujemy do rozdysponowania skill pointy. Co ciekawe, możemy stworzyć postać, która w gruncie rzeczy nie musi walczyć i unika nieprzyjaciół. Jest to rozwiązanie niegłupie zważywszy na fakt, że akcja toczy się w podziemiach i pełno tu ciemnych miejsc, w których można się ukryć.

Warto zwrócić też uwagę na to, że nasz podopieczny regularnie potrzebuje pożywienia. Jeśli nie będzie jadł, umrze w końcu z głodu.

Podobne gry