Primal (PS2)

Primal (PS2)

Primal
  • Producent: SCEE
  • Wydawca: SCEE
  • Polski dystrybutor: Sony Computer Entertainment Polska
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 25.03.2003
  • Europa: 25.03.2003
  • Polska: 10.04.2003
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

8.383 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Primal jest pierwszym tytułem SCE Studio Cambridge wydanym na konsolę PlayStation 2. Przygodowa gra z elementami akcji oraz widokiem z perspektywy trzeciej osoby, na rynku pojawiła się  na wiosnę 2003 roku. Światowa premiera odbyła się w marcu, europejska, a zarazem polska – w kwietniu.

W grze wcielamy się w postać młodej uczennicy pracującej dorywczo jako kelnerka – Jennifer Tate. W wyniki dziwnego splotu wydarzeń, wyrusza w długą wędrówkę przez światy demonów, by odnaleźć swojego chłopaka, jednocześnie poznać swoją prawdziwą naturę i nauczyć się wykorzystywać nadprzyrodzone zdolności. W wędrówce towarzyszy nam gargulec – Scree, który pełni rolę przewodnika Jen w świecie demonów. Przemierzając kolejne demoniczne światy, Jen stopniowo odkrywa swoje prawdziwe przeznaczenie i uczy się wykorzystywać zdobywane moce. Całość sprowadza się do kolejnej próby ocalenia świata.

W Primal sterować możemy zarówno Jennifer jak i Scree, przełączając się pomiędzy nimi w dowolnym momencie gry. Scree jest odporny na jakiekolwiek obrażenia, toteż czyni go idealnym zwiadowcą. Niestety, jako kamienny gargulec nie potrafi walczyć, więc tę rolę spełnia Jennifer, która dodatkowo może przyjmować jedną z czterech demonicznych postaci. Będąc w ludzkiej formie i unikając walki Jen odzyskuje zdrowie, jednak jeśli jest demonem – musi absorbować energię przeciwników, by przeżyć. Gdy Jen zginie – wskakujemy w skórę Scree i musimy w określonym czasie dotrzeć do bramy wymiarów. W przeciwnym razie nasza bohaterka zginie. Przemierzając krainę nazwaną Oblivion, trafiamy do mniejszych stref, w tym mroźną Solum, opanowane przez wieczną jesień Aquis, zniszczone ziemie Volca oraz skaliste i odosobnione krainy Aetha.

Gra została bardzo ciepło przyjęta przez społeczność graczy, jednak podzieliła recenzentów, którzy przyznali jej średnią ocen oscylującą w granicach 73%. Ogromna w tym zasługa niesamowitego designu gry łączącego się idealnie z wizualną jakością grafiki oraz świetnej ścieżki dźwiękowej, którą skomponowała kapela 16Volt, grająca muzykę z pogranicza elektronicznego rocku. W lutym 2012 roku gra pojawiła się w cyfrowej dystrybucji jako wydanie PS2 Classics, niestety – tylko w USA.

Podobne gry