Resident Evil: Outbreak

Resident Evil: Outbreak

6,4
65 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
15 godzin
Liczba graczy:
1 (wersja EU)
Premiery
Świat:
11.12.2003
Europa:
17.09.2004
Polska:
24.09.2004
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
15 godzin
Liczba graczy:
1 (wersja EU)
Premiery
Świat:
11.12.2003
Europa:
17.09.2004
Polska:
24.09.2004

Resident Evil: Outbreak - opis gry

Resident Evil: Outbreak jest grą z gatunku survival horror wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Capcom we wrześniu 2004 roku wyłącznie na konsolę PlayStation 2. Outbreak nie jest kanoniczną odsłoną RE, lecz spin-offem, wykorzystującym połączenie sieciowe PS2.

Do wyboru otrzymujemy osiem postaci. Każda z nich ma inne umiejętności i należy przyjąć inną taktykę podczas przedzierania się przez dany poziom. Hydraulik potrafi dla przykładu montować wymyślne bronie z pospolitych przedmiotów, doktor miksuje medykamenty, a policjant najlepiej posługuje się bronią. Po wybraniu bohatera rozpoczyna się właściwa zabawa i od samego początku widać, że rozgrywka nie była przygotowywana pod tryb dla jednego gracza. W Outbreak nie uświadczymy żadnej fabuły - do baru, w którym przebywa grupa ludzi, nagle przez drzwi wpadają hordy zombie - zaczyna się walka o życie. Na samym początku panuje wielki chaos, jednak gdy gracz zacznie przeszukiwać pomieszczenie, wszystko staje się zrozumiałe. Podstawą sukcesu jest umiejętność odszukania broni, a następnie użycie jej na napastniku. W stosunku do poprzednich odsłon Resident Evil zbieranie przedmiotów czy też przeszukiwanie menu nie pauzuje gry. Ma to na celu zwiększenie emocji u grającego i spotęgowanie realizmu.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Do walki można teraz wykorzystywać najróżniejsze przedmioty, takie jak szczotki czy butelki z baru. Warto oszczędzać na amunicji, gdyż nie ma jej wcale dużo, a kolejne hordy zombie nie wybaczają błędów. Podobnie jak w starszych odsłonach, akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby, ale naszą postać oglądamy ze statycznych kamer. W przeciwieństwie do trybu kampanii, jakie czekały na gracza w numerycznych częściach RE, tutaj deweloper przygotował szereg misji do rozegrania w kooperacji czterech graczy lub trybie solo z dwoma konsolowymi kompanami. Każdy zaczyna misję ze wskaźnikiem zakażenie rosnącym powoli w miarę upływu czasu. Kiedy wskaźnik się zapełnia, postać zmienia się w zombie. Dla wymagających system rozmieszcza losowo na mapach niewidzialne przedmioty kolekcjonerskie. Mimo iż Outbreak zostało stworzone z myślą o połączeniu tradycyjnej residentowej rozgrywki z internetowym trybem współpracy, to jak na ironię, gra wyszła w Europie bez opcji sieciowych.

 

Większość lokacji, jakie można zobaczyć w Resident Evil: Outbreak, są o wiele większe niż te, które mieliśmy przyjemność oglądać do tej pory, co sprawi, że gra zaskakuje swoją wielkością. Grafika przedstawia podobny poziom jak części wydane na GameCube'a, Remake oraz Zero, czyli bardzo wysoki.

Wideo - Resident Evil: Outbreak

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper