Swarm
6734V

Swarm

Swarm
  • Producent: Hothead Games
  • Wydawca: UTV Ignition Ent.
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.03.2011
  • Europa: 23.03.2011
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Logiczna, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • przemoc

Swarm to gra platformowa, w której głównym motywem jest opieka nad zabawnymi acz mało rozgarniętymi stworzeniami. Gra wydana została w cyfrowej dystrybucji na PS3 i Xboksa 360, a za jej stworzenie odpowiada studio Hothead Games, twórcy DeathSpank.

Naszą rolą w grze jest zaopiekować się rojem tytułowych Swarmitów - głupawych, niebieskich stworzonek, które bez najmniejszego namysłu wskoczą do ognia, jeśli im tylko nakażemy. Oczywiście nie chodzi o to aby uśmiercić chmarę, ale zdołać przeprowadzić ją przez planszę pełną niebezpieczeństw do kokonu-matki, która żywiąc się kodem DNA rośnie w siłę i zapewnia ciągłość gatunkowi.

Z założenia rozgrywka jest klasyczną platformówką, choć przy pierwszym kontakcie można odnieść wrażenie, że najbliżej tej produkcji do nintendowskiego Pikmina. Swarmity bowiem, podobnie jak marchewkowe ludki, da się prowadzić zarówno złączone w kupie, niczym rzymski legion, lub całkowicie rozproszone. Co więcej, stworki potrafią zrobić użytek ze znalezionych przedmiotów (np. ciskać bombami lub rozświetlać drogę żarówką) i identycznie, jak w strategicznej grze Nintendo, w niektórych miejscach trzeba mieć ich z góry określoną ilość, aby aktywować mechanizm (np. zatykając rury wydechowe, co doprowadzi do eksplozji). Co jednak odróżnia ich od Pikminów to fakt, że potrafią skakać, uformować się w pionowy słup czy też przywalić "z baśki" jeśli zajdzie taka potrzeba. Te wszystkie umiejętności mają na celu pomóc nam w przedostaniu się przez istne tory przeszkód, jakie przygotowali dla nas autorzy. Swarmity w drodze do celu mogą zostać spalone, porażone prądem, przekrojone na pół, zagazowane, zmiażdżone głazem czy też nabite na pal - a to tylko część niebezpieczeństw jakie na nie czyha.

Mimo że uwzględniono checkpointy i miejsca gdzie możemy zregenerować ilość utraconych Swarmitów, gra jest momentami wręcz hardkorowo trudna i niezbędne jest obrycie poszczególnych stref na blachę, aby zdołać je ukończyć. Warunkiem ukończenia każdej z plansz jest zebranie odpowiedniej ilości punktów, a zatem może się zdarzyć, że samo dotarcie do końca nie wystarczy - trzeba powtórzyć level i starać się wyczesać lepszy wynik. Jak się okazuje, system punktowania stanowi najsilniejszą stronę gry. Zbierając fioletowe kulki uruchamiamy mnożnik, który gaśnie, jeśli w ciągu kilku sekund nie podbijemy go nową zdobyczą. Swarm nie jest zbyt długie i składa się z ledwie 11 plansz (+ 2 potyczki z bossami), co na upartego da się zaliczyć w dwie godziny.

Podobne gry