Golden Sun: Dark Dawn
5222V

Golden Sun: Dark Dawn

Golden Sun: Dark Dawn
  • Premiery
  • Świat: 28.10.2010
  • Europa: 10.12.2010
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

Trzecia odsłona serii  Golden Sun, bardzo popularnego wśród fanów przenośnych konsol Nintendo jRPG-a. Gra ujrzała światło dzienne w roku 2010 i została stworzona przez studio Camelot Software na DS-a.

Akcja gry toczy się 30 lat po wydarzeniach z drugiej części serii. Na Ziemi pojawiły się nowe obszary, a znane do tej pory osady przerodziły się w prawdziwe państwa. Niestety, po okresie względnego spokoju, Zło, w postaci tajemniczych wirów Psychoenergii wysysających moc Alchemii, zagroziło istnieniu świata Weyard. Potomkowie znanych z poprzednich odsłon herosów muszą więc zakasać rękawy, ruszając na ratunek światu. W trzeciej częsci gry pojawiają się także postacie znane z poprzednich części jak Isaac, Garet czy Kraden.

Pierwszą i chyba największą zmianą, która rzuca się w oczy, jest świetna, trójwymiarowa oprawa, przywodząca momentami na myśl Final Fantasy VII (zdeformowane postaci podczas zwiedzania lokacji i mapki świata oraz ich bardziej realne odpowiedniki w starciach). Sam system walki niewiele się zmienił. Pojedynki w dalszym ciągu generowane są losowo, a ich przebieg odbywa się z pełnym podziałem na tury. Każda z postaci nosi ograniczony ekwipunek, na który składa się zarówno dzierżona w dłoniach broń, jak i nakrycie głowy, akcesoria czy rodzaj pancerza. Dochodzą do tego zaklęcia zwane Psychoenergią, przedmioty oraz możliwość skorzystania z mocy jednego z 72 Djinnów (swego rodzaju Pokemony), przypisanych do jednego z czterech żywiołów (Venus, Mars, Jupiter i Merkury).

Przydzielając stworki odpowiednim postaciom oraz kombinując z ich zestawieniem, możemy ingerować w statystyki, dostępne czary, jak i system klas naszych bohaterów. Stworki pozwolą nam również przywołać do walki summony, które robią spustoszenie na polu walki. Nie zabrakło też rozwiązywanie całej masy zagadek, które napotkamy zwiedzając kolejne lokacje. Aby dostać się w niedostępne z pozoru miejsca, trzeba też używać różnego rodzaju zaklęć pozwalających na przesuwanie dużych kamieni, strzelanie fireballami czy wprawiane w ruch elementów otoczenia. W grze znajduje się też encyklopedia, objaśniająca nam jej kluczowe zagadnienia.

Gra charakteryzuje się dość niskim poziomem trudności, a w sytuacjach podbramkowych zawsze możemy spróbować ucieczki z pola bitwy, tudzież natychmiastowej ewakuacji z niebezpiecznego dungeonu (po śmierci przeważnie trafiamy do "kościółka", gdzie możemy wskrzesić poległych towarzyszy). Ukończenie zajmuje około 30 godzin, ale jeśli zapragniemy odkryć sekrety i złapać wszystkie Djinny czas ten znacznie się wydłuży. .

Podobne gry