SKLEP
LIMBO
16927V

LIMBO

LIMBO
  • Producent: PlayDead
  • Wydawca: PlayDead
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.07.2010
  • Europa: 21.07.2010
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 18
  • przemoc

Limbo jest grą plaformową z dużą ilością zagadek logiczno-zręcznościowych wyprodukowaną i wydaną przez firmę Playdead w lipcu 2010 roku na konsolę Xbox 360, a rok później na PlayStation 3 oraz PC. Gra spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony recenzentów oraz samych graczy, zdobywając wiele branżowych nagród.

W produkcji Playdead gracz staje się bezimiennym małym chłopcem, który w niejasnych okolicznościach zgubił swoją siostrę. Budzi się w mrocznym, ciemnym i przerażającym lesie, gdzie każdy szelest może zwiastować śmierć. Ponury klimat i uczucie zagrożenia buduje nietypowa, dopracowana pod każdym względem czarno-biała grafika wraz z licznymi cieniami i przebłyskami. Udźwiękowienie jest wyjątkowo skąpe, podczas zabawy nie towarzyszy graczowi żadna muzyka, występują jedynie naturalne dźwięki między innymi przy wdrapywaniu się i używaniu przedmiotów. Podczas swojej przygody grający zwiedza kilka różnych miejscówek - las, opuszczoną fabrykę, kilka zabudowań. Tytuł ten dzieli się na kilkadziesiąt rozdziałów, a w każdym czeka na gracza wiele wymyślnych pułapek. Gra nie narzuca limitu żyć, a widok brutalnie zabitego chłopca towarzyszy nam praktycznie przez cały czas.

 

Główny bohater Limbo nie dysponuje żadnym ekwipunkiem, a jego jedyną bronią jest nasza zręczność i logiczne myślenie przy licznych zagadkach. Skaczemy, wspinamy się na skarpy i różnego rodzaju konstrukcje, drabiny, liny. Niejednokrotnie o przeżyciu decyduje szybkość i refleks. Oczywiście występuje interakcja z otaczającymi nas przedmiotami - możemy je dowolnie pchać i ciągnąć, tak by uwolnić się z danej pułapki. Konstrukcje podlegają prawom grawitacji, dużo wrażeń dostarcza także połączenie kilku elementów i liczne mechanizmy z wodą w roli głównej. Lwia część zagadek wymaga połączenia kilku rzeczy na raz, wiele z pułapek musimy wykorzystać do własnych celów. Deweloper zaimplementował ciekawie opracowane trofea/osiągnięcia - niektóre polegają na znalezieniu ukrytych jaj owadów, inne wymagają ponownego przejścia gry z maksimum pięcioma porażkami na koncie.

 

Bardzo istotnym elementem Limbo jest klimat, a twórcy budują go na kilka sposobów, dzięki czemu uzyskany efekt końcowy jest wyjątkowo dobry. Ogromne znaczenie ma oprawa audiowizualna - zdecydowaną większość ekranu zalewa czerń, a jaśniejsze miejsca to jedynie kolejne odcienie szarości.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme