FullMetal Alchemist and the Broken Angel

FullMetal Alchemist and the Broken Angel

6,5
4 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Racjin
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Premiery
Świat:
29.12.2003
Producent:
Racjin
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Premiery
Świat:
29.12.2003

FullMetal Alchemist and the Broken Angel - opis gry

Fullmetal Alchemist and the Broken Angel to połączenie chodzonej bijatyki i RPG-a  akcji stworzone przez Racjin i wydane przez Square Enix na PlayStation 2 w 2003 roku na rynku japońskim oraz w 2005 na rynku amerykańskim. Tytuł nie został wydany w Europie. Główną atrakcją Fullmetal Alchemist and the Broken Angel jest powiązanie gry z serialem animowanym o tym samym tytule.

Jedną z największych atrakcji Fullmetal Alchemist and the Broken Angel jest scenariusz opracowany przez Hiromu Arakawe, twórcę mangi Fullmetal Alchemist. Gra opowiada o wydarzeniach między 17 a 18 odcinkiem serialu animowanego. Ed, główny bohater tytułu, zostaje zaatakowany przez grupę terrorystów. Po odparciu ataku chłopiec spotyka dziewczynę nazywającą się Armony, która opowiada mu o pewnym przedmiocie, który jest potężniejszy nawet od Katalizatora Filozoficznego. Grupa postanawia zdobyć rzeczony przedmiot, co jednak wpędza bohaterów w coraz większe kłopoty i naraża m.in. na ataki bardzo niebezpiecznych potworów.
Dalsza część tekstu pod wideo
 
Rozgrywka w Fullmetal Alchemist and the Broken Angel przypomina charakterem chodzone bijatyki. Grę wzbogacono jednak o elementy role-playowe, takie jak podnoszenie poziomów doświadczenia bohatera czy zmiany statusów postaci. Gracz wciela się w tylko jedną postać (Edwarda), a jego pomocnik (Alphonse) jest kontrolowany przez konsolę. Obie postaci można wyposażać w coraz lepsze elementy rynsztunku. Protagonista gry, oprócz normalnych ataków, jest w stanie przetwarzać moc broni, w celu zwiększania jej potencjału ofensywnego i defensywnego. Akcja w grze ukazywana jest z perspektywy TPP. Na potrzeby Fullmetal Alchemist and the Broken Angel studio Bones, które odpowiadało za serial anime, stworzyło 30-minut świeżej animacji w formie cut-scenek. Deweloperzy inspirowali się w tworzeniu swojej gry przede wszystkim Kingdom Hearts, ale również adaptacjami Naruto i One Piece.
 
Japońska wersja gry krytykowana była za za mały poziom wyzwania. Square Enix poprawiło ten element w amerykańskiej edycji gry, podnosząc poziom trudności. Nie pomogło to jednak tytułowi w recenzjach. Gra była mocno krytykowana przez amerykańskich dziennikarzy. Tytuł chwalono za nawiązania do serialu anime, dosyć ciekawy scenariusz i animowane cut-scenki, ale gameplay okazał się monotonny, a grafika słabo dopracowana. Średnia ocen Fullmetal Alchemist and the Broken Angel z internetowych serwisów wyniosła 5,5/10.

Wideo - FullMetal Alchemist and the Broken Angel

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper