Castlevania: Harmony of Despair

Castlevania: Harmony of Despair

6,9
23 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 7.1
X360 6.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
42 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
04.08.2010
Europa:
04.08.2010
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
42 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
04.08.2010
Europa:
04.08.2010

Castlevania: Harmony of Despair - opis gry

Castlevania: Harmony of Despair to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się w dystrybucji cyfrowej na PlayStation 3 i Xboxa 360, łącząc niektóre cechy klasycznych części Castlevanii i dodając multiplayer. Nad produkcją czuwał twórca serii Koji Igarashi.

Harmony of Despair to tytuł stworzony z myślą głównie o fanach serii. Fabuła gry jest tu zaledwie pretekstem mającym uzasadnić obecność postaci z różnych epok - od roku 1691 do 2036. Znajdziemy wśród nich między innymi Alucarda, Some Cruza, Jonathana Morrisa, Shanoe i Charlotte Aulin.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Rozgrywkę oparto na znanym z paru innych części trybie Boss Rush Mode, w którym gracz ścierał się z pokonanymi w głównym wątku bossami. Tutaj jest to istotą rozgrywki, lecz pojedynki poprzedzają jeszcze poziomy, w których możemy zgarnąć przydatne przedmioty. Gra oferuje tryb kooperacji - na Xboxie 360 dla sześciu osób przez sieć, na PS3 dla czterech osób lokalnie. Do tego dochodzi versus, czyli rywalizacja między graczami. Na wypadek gdyby pojawił się więcej niż jeden fan którejś postaci przygotowano po osiem wersji kolorystycznych jej ciuchów.

 

Jeśli chodzi o sam gameplay, to każda z postaci posiada unikalne dla siebie umiejętności. Nowością w Harmony of Despair jest praca kamery, który oddala i przybliża wydarzenia rozgrywające się na ekranie.

 

Na poziomach gry rozmieszczono księgi, które są jedynym sposobem na zmianę wyekwipowanych przedmiotów. Gracz może zabrać ze sobą np. tylko jeden dający się skonsumować medykament (istnieją jednak także inne).

 

W grze zaimplementowano system rozwoju, ale nie jest on uniwersalny i zależy od postaci. Jedni stają się silniejsi po zdobyciu broni lub innej części ekwipunku, u jeszcze innych natomiast trzeba zbierać czary i dusze. Do tej pierwszej grupy zaliczają się Soma i Alucard, do drugiej Jonathan, Charlotte i Shanoa (ta ostatnia może jednak znaleźć rzadkie bronie dostępne tylko dla niej).

 

Harmony of Despair oceniano w miarę pozytywnie, choć noty nie powalały i zwykle oscylowały w okolicach siedmiu punktów na dziesięć możliwych. Szczególnie surowo grę ocenił Eurogamer pisząc o pozbawieniu Castlevanii jej dotychczasowego charakteru.

 

Po premierze gry w ramach dlc udostępniano nowe poziomy oraz postacie.

Wideo - Castlevania: Harmony of Despair

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper