Radiata Stories (PS2)

Radiata Stories (PS2)

Radiata Stories
  • Producent: Tri-Ace
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.01.2005
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Ocena społeczności

8.618 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Radiata Stories to japońska gra RPG z otwartym światem wyprodukowana przez studio tri-Ace (z pomocą tri-Crescendo) i wydana przez Square Enix na PlayStation 2 w 2005 roku. Tytuł nigdy nie ukazał się oficjalnie w Europie.

Głównym bohaterem gry jest Jack Russel, młody chłopak, który marzy o pójściu w ślady ojca i zostaniu szanowanym rycerzem królestwa Radiata. Ma tylko ten problem, że brakuje mu odpowiednich cech charakteru - tj. bywa narwany i ma niewyparzony język. Odpowiedź na pytanie, czy ktoś taki może się zmienić i zostać bohaterem, poznamy podążając za fabułą.

Historia opowiedziana jest w luźny, bezpretensjonalny sposób. Jack będzie zwiedzał krainę, w której poszczególne regiony połączone są mostami, a w jej środku leży główne miasto. Twórcy wprowadzili tu otwartą strukturę świata, który zamieszkany jest przez żyjących własnym życiem NPC-ów. 176 z nich da się skaptować do zespołu - z niektórymi wystarczy pogadać, dla innych trzeba wykonać jakieś zlecenie,  jeszcze innych pokonać w pojedynku lub osiągnąć odpowiednio wysoki poziom, ew. zajść wystarczająco daleko w fabule.

W Radiata Stories scenarzyści postawili przed nami wybór. W pewnym momencie możemy wybrać jedną z dwóch dróg opowiadając się za ludźmi bądź za innymi istotami zamieszkującymi tutejszy świat. Zaliczenie gry na 100% będzie wymagać od nas dwukrotnego jej przejścia. Nie tylko po to, by zwerbować wszystkich NPC-ów i zawitać do wszystkich lokacji - za drugim razem otrzymujemy także dostęp do nowego dungeona.  

Jeśli chodzi o gameplay, to warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze, system walki. Ten przypomina inne gry tri-Ace, np. Star Ocean, tzn. walki toczą się na wydzielonym trójwymiarowym obszarze (przeciwnicy są jednak widoczni podczas eksploracji). Bezpośrednią kontrolę mamy tylko nad głównym bohaterem, innym możemy wyznaczyć co najwyżej strategię działania.

Druga rzecz dotyczy eksploracji i interakcji z otoczeniem. Jack może bowiem kopać prawie wszystko co znajdzie się w zasięgu jego wzroku. Kopiąc elementy otoczenia natrafi czasem na pieniądze, kopiąc mieszkańców może z kolei sprokurować walkę. Gra się jednak nie kończy, jeśli przecenimy w ten sposób nasze umiejętności.

Radiata Stories uchodzi za bardzo przyzwoity tytuł, który cieszył się dobrą opinią zarówno w Japonii, jak i poza jej granicami. Jako ciekawostkę warto dodać, iż część zespołu odpowiedzialnego za produkcję -- już jako część Atlusa -- stworzyła na NDS-a Radiant Historia, grę (j)RPG poruszającą temat podróży w czasie.

Podobne gry