Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (PS2)

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (PS2)

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King
  • Producent: Level-5
  • Wydawca: Square Enix
  • Polski dystrybutor: Cenega Polska
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.11.2005
  • Europa: 13.04.2006
  • Polska: 28.04.2006
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

9.0123 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Po sukcesach związanych z wydaniem Dark Cloud oraz Dark Chronicles Square Enix zwróciło uwagę na bardzo utalentowany zespół deweloperów z Level-5. Owocem tego zainteresowania było powierzenie temu studiu stworzenia najnowszej odsłony w serii Dragon Quest (nad całością pieczę sprawował jak zwykle Yuji Horii, ojciec serii). Wynikiem takiego posunięcia było stworzenie odcinka w RPG-owej serii, który uważany jest przez wielu krytyków i graczy za najlepszy od początku jej istnienia.

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King to krok serii w kierunku pełnego 3D. Po raz pierwszy oprawa wizualna została wykonana w całości z polygonów (dotyczy to zarówno wizerunków bohaterów, jak i przeciwników). Całość jest zdecydowanie lepiej animowana i bardziej dynamiczna niż Dragon Quest VII. Tytuł wyróżnia się charakterystycznym stylem wizualnym (cell-shading), nawiązującym do anime w stylu Dragon Balla (na co ogromny wpływ miały projekty postaci sławnego Akiry Toriyamy).

W Dragon Quest VIII Level-5 opowiada historię o próbach zdjęcia klątwy z króla Trodainu oraz jego córki (którzy zamieni zostali w trolla oraz konia). Główny bohater zbiera wesołą drużynę w celu pokonania złego Dhoulmagusa, którego czary zagrażają bezpieczeństwu świata. Scenariusz DQVIII wyróżnia się bardzo dużą ilością humorystycznych akcentów - nie ma scenki dialogowej, w której nie występowałyby gagi czy inne żarty.

Najważniejszą innowacją w Dragon Quest VIII jest ta dotycząca możliwości poruszania się swobodnie po środowisku 3D - tym razem kamera ustawiona jest za plecami głównego bohatera (a nie w statycznym rzucie z góry) i możemy nią swobodnie poruszać (da się również rozglądać w trybie FPP). Walki inicjowane są losowo - gracz nie widzi przeciwników biegających po planszach. Po wczytaniu się areny potyczek do dyspozycji mamy standardowy dla serii turowy system walki. W tym miejscu nastąpiła jednak bardzo istotna zmiana wizualna - utrzymano tryb statycznego widoku FPP tylko w momencie wybierania komend dla poszczególnych członków drużyny. W momencie zainicjowania ofensywy kamera prezentuje wizerunki bohaterów z perspektywy TPP, co znacznie podbija efektowność pojedynków. Bardzo ważnym elementem doświadczenia Dragon Quest VIII jest również system alchemii, dzięki któremu możemy tworzyć nowy ekwipunek, wykorzystując znalezione wcześniej przedmioty.

Podobne gry