Perfect Dark Zero
3355V

Perfect Dark Zero

Perfect Dark Zero
  • Producent: Rare
  • Wydawca: Microsoft Game Studios
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 17.11.2005
  • Europa: 02.12.2005
  • Polska: 03.11.2006
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1-32
  • od lat 16
  • przemoc

Perfect Dark Zero to wyprodukowana przez Rare strzelanina z perspektywy pierwszej osoby, która pod koniec 2005 roku towarzyszyła startowi Xboksa 360. Gra w procesie dewelopingu spędziła pięć lat, pierwotnie mając ukazać się jeszcze pod skrzydłami Nintendo na GameCubie, przeskakując w międzyczasie na pierwszą konsolę Microsoftu, by ostatecznie zagościć w bibliotece tytułów na 360-kę.

Fabuła Perfect Dark Zero osadzona została w 2020 roku, trzy lata przed wydarzeniami, których świadkiem byliśmy w wydanym na Nintendo 64 Perfect Dark. Ponownie wskakujemy w skórę ognistowłosej Joanny Dark, pracując tym razem dla jej ojca, Jacka, oraz hakera o imieniu Chander Sekhar. Tryb fabularny podzielony został na czternaście składających się z głównych i pobocznych zadań misji - pierwsze są niezbędne do zaliczenia danego levelu, drugie zaś podnoszą ocenę, którą kwitowany jest każdy etap. Oprócz prucia do przeciwników z szerokiego asortymentu uzbrojenia, graczom oddana została możliwość cichej ich eliminacji. Jeżeli jednak już dojdzie do wymiany ognia, panna Dark nie ogranicza się jedynie do szukania osłony, mogąc aktywnie unikać posyłanych w jej kierunku kul poprzez wykonywanie uników. W trakcie zabawy twórcy ograniczyli ilość noszonych ze sobą fuzji do czterech, gdzie sprzęt większego kalibru potrafi zając miejsce trzech innych pukawek. Waga targanego arsenału wpływa także na mobilność bohaterki.

 

W grze nie zabrakło multiplayera, który znajdziemy w formie online'owych potyczek, lokalnego szarpania i kooperacji dla dwóch osób (Xbox LIVE, split screen). W wieloosobowej jatce udział brać może do 32 graczy w dwóch głównych trybach - DeatchMatch i DarkOps. Pierwszy z nich jest doskonale znaną wariacją sieciowej wyrzynki, gdzie oprócz łapania kolejnych fragów pojawiają się wytyczne - od zabicia jak największej ilości oponentów, po zdobycie wrogiej flagi lub utrzymanie danego fragmentu mapy. DarkOps proponuje nieco bardziej taktyczne podejście, w którym broń kupujemy za środki przyznane za kolejne fragi.

Podobne gry