Castlevania: Curse of Darkness

Castlevania: Curse of Darkness

6,7
37 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.7
XBOX 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami TYO
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Przygodowa
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
01.11.2005
Europa:
24.02.2006
Polska:
24.02.2006
Producent:
Konami TYO
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Przygodowa
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
01.11.2005
Europa:
24.02.2006
Polska:
24.02.2006

Castlevania: Curse of Darkness - opis gry

Castlevania: Curse of Darkness to trójwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na PlayStation 2 i Xboxa. Twórca serii Koji Igarashi w trakcie jej produkcji pełnił rolę producenta i scenarzysty.

Akcja gry ma miejsce w 1479 roku, trzy lata po wydarzeniach ukazanych w Castlevania III: Dracula’s Curse, gdzie Trevor Belmont pokonał potężnego Dracule. Jego zwycięstwo okupione było jednak plagą nieszczęść - na Europę spadła fala chorób, rabunków i mordów wywołanych klątwą wampira. Gracz wciela się tu w postać Hectora, tzw. Devil Forgemastera, który niegdyś był sprzymierzeńcem hrabiego, ale pod wpływem refleksji postanowił uciec i wieść spokojne życie. Niestety, kończy się ono, gdy jego ukochana ginie na stosie. Hector postanawia zmierzyć się z niszczycielską klątwą, ale są tacy, którym ten plan niezbyt się podoba.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Na pierwszy rzut oka Curse of Darkness bardziej niż tradycyjne, dwuwymiarowe części serii przypomina Dynasty Warriors. Hector ma do dyspozycji różne bronie - miecze zwykle i dwuręczne, topory, włócznie czy bonusowe przedmioty niekoniecznie przystające do epoki (np. tonfa czy gatling gun). Atakujemy używając dwóch przycisków. Jednym wyprowadzamy podstawowe ataki, drugim odpalamy potężniejsze finishery. Każda broń posiada przy tym unikalny dla siebie zestaw combosów, których warto się nauczyć.

 

Jeśli chodzi o eksplorację, CoD oferuje coś nowego względem np. Lament of Innocence, gdzie gracz miał dostęp do pewnego centralnego punktu i stamtąd wybierał swój następny cel. Tutaj świat stanowi bardziej koherentną całość. Co więcej, odwiedzimy nie tylko zamek Draculi, ale i lasy, góry, świątynie, ruiny czy wioski rozsiane po Starym Kontynencie.

 

Hector jako Devil Forgemaster posiada specjalną umiejętność tworzenia pomocników, którzy pomagają mu podczas jego zmagań (walczą, rozwiązują zagadki) i rozwijają się wraz nim. Innocent Devils, bo tak się nazywają, występują w sześciu rodzajach. Każdy posiada swoje specjalne cechy (np. niektóre I.D. latają) przydające się podczas szczególnych okazji.

Wideo - Castlevania: Curse of Darkness

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper