Final Fantasy XI (PS2)

Final Fantasy XI (PS2)

Final Fantasy XI
  • Producent: Square Enix
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 16.05.2002
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, MMORPG
  • Liczba graczy: MMO
  • od lat 12
  • hazard
  • online
  • przemoc

Ocena społeczności

6.714 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Final Fantasy XI to MMORPG opracowane i wydane przez Square Enix. Tytuł trafił na rynek japoński w 2002 roku na PS2 i PC. Na wersję anglojęzyczną gracze pecetowi czekali rok, a posiadacze PS2 niemal 2 lata! W 2006 FFXI pojawił się na Xbox'ie 360, był to pierwszy MMORPG na konsoli MS. Na Starym Kontynencie gra dostępna jest tylko na PC i Xbox'a 360. Do rozgrywki wymagane było uiszczanie comiesięcznego abonamentu.

Akcja Final Fantasy XI dzieje się w świecie Vana'diel, w którym bohaterowie kierowani przez graczy mogą łączyć się w drużyny i wspólnymi siłami starać się wypełniać rozmaite cele, stawiane przez grę. Tytuł - pomimo faktu, że jest MMORPG-iem - pozwala na śledzenie ogólnej linii fabularnej. Świat gry pozwala na eksplorację rozmaitych krain - od tundry i krajobrazów arktycznych, przez obszary pustynne, aż po rozległe niziny i obszary tropikalne. Vana'diel podzielone jest na strefy przydzielone do czterech głównych metropolii. Wirtualną przestrzeń można zwiedzać na piechotę, albo w siodle chocobosów. Możliwe są też podróże na pokładzie statków powietrznych. Final Fantasy XI wyróżniło się największym w historii serii rozmiarem świata - obszar do pokonania można porównać z najbardziej rozpoznawalnymi MMORPG-ami, takimi jak np. World of Warcraft.


Walka w Final Fantasy XI odbywa się w czasie rzeczywistym. W trakcie potyczek nie jesteśmy przenoszeni na oddzielną arenę, co było pierwszym takim przypadkiem w historii serii. W przeciwieństwie do innych MMORPG-ów FFXI kładzie bardzo mały nacisk na potyczki Player VS Player. Najważniejsze w produkcji Square Enix są batalie z przeciwnikami sterowanymi przez SI. Gracze zmuszeni są poprzez wysoki potencjał ofensywny wrogów do organizowania się w drużyny. Samotna postać nie ma szans w spotkoaniach z trudniejszymi przeciwnikami w FFXI.


W 2006 roku FFXI było najbardziej popularnym MMORPG-iem w Japonii (w jednym czasie aktywnych było nawet 300 tysięcy osób dziennie). Dobre wyniki gry utrzymały się do 2008 roku, kiedy Square Enix zaznaczało, że stałe opłaty miesięczne ponosi ok. 2 mln graczy na całym świecie. W czerwcu 2012 prezes Square Enix ujawnił informację, że Final Fantasy XI okazało się najbardziej dochodowym tytułem w historii działania Square Enix (głównie za sprawą abonamentu).

Podobne gry