SKLEP
Kingdom Hearts II (PS2)

Kingdom Hearts II (PS2)

Kingdom Hearts II
  • Producent: Square Enix
  • Wydawca: Square Enix /Eidos
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.12.2005
  • Europa: 29.09.2006
  • Polska: 13.10.2006
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

Ocena społeczności

8.8116 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Po skończeniu prac nad Kingdom Hearts Tetsuya Nomura nie był pewny, czy tak kontrowersyjny pomysł jak połączenie w ramach jednego tytułu bohaterów z gier Square oraz kreskówek Disneya może odnieść sukces. Okazało się jednak, że tytuł sprzedał się znakomicie, co zagwarantowało powstanie Kingdom Hearts II. Gra pojawiła się na rynku we wrześniu 2006 roku.

Fabuła Kingdom Hearts II rozpoczyna się rok po zakończeniu wydarzeń z pierwszej odsłony serii. Gracz zwiedza kolejno różne światy znane z filmów sygnowanych przez Disneya. jak choćby Mulan, Piękna i Bestia, Tron, Piraci z Karaibów czy Król Lew. Główny bohater gry tym razem walczyć będzie z Organizacją XIII, która kontroluje potwory  zwane "Nobodies" nękające

 

Można powiedzieć, że Nomura rozwinął skrzydła w Kingdom Hearts II, oferując znacznie rozszerzoną i lepiej dopracowaną formułę rozgrywki, niż w części pierwszej. Przede wszystkim przyjrzano się walce prowadzonej w czasie rzeczywistym, która wcześniej miała - według wielu krytyków - zbyt chaotyczny charakter. Tym razem deweloperzy zadbali o więcej elementów, które wymuszają skupienie gracza na potyczkach (a nie wciskanie nieustannie jednego przycisku na padzie). Jednym z nich jest mechanizm "Reaction Command", który wymusza reagowanie na rozgrywkę w formie podobnej do Quick Time Event. Tak jak w części pierwszej gracz steruje tylko jednym bohaterem, którego w walce wspierają dwie postacie sterowane przez konsolę. W trakcie batalii Sora może przywoływać wybrane postaci z kreskówek Disneya na pomoc. Zastępują oni tymczasowo na polu walki normalnych pomocników i walczą u boku głównego bohatera aż do wyczerpania się współczynnika Drive Gauge.

 

Podobnie jak wiele tradycyjnych grach RPG za pokonanych wrogów bohaterowie dostają punkty doświadczenia, a wraz z awansem na kolejne poziomy dostęp do nowych, silniejszych umiejętności. Ogólny charakter rozgrywki został zachowany (walki w czasie rzeczywistym, zwiedzanie lokacji przypominające charakterem platformówkę). Modyfikacjom poddano moduł shooterowy, w którym gracz porusza się Gummi Shipem między kolejnymi światami. Square Enix zdecydowało się na zmniejszenie nacisku na ten element rozgrywki (można go pominąć po jednokrotnej podróży). Uzupełniona i rozszerzona wersja KHII pojawiła się wyłącznie na rynku japońskim pod tytułem Kingdom Hearts II: Final Mix. W kraju samurajów popularne okazały się też mangi traktujące o przygodach Roxasa oraz Sory.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme