MechAssault: Phantom War
1822V

MechAssault: Phantom War

MechAssault: Phantom War
  • Premiery
  • Świat: 12.09.2006
  • Europa: 29.06.2007
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 12
  • przemoc

MechAssault: Phantom War to gra akcji z udziałem wielkich robotów wyprodukowana przez studio Backbone Entertainment i wydana przez Majesco na NDS-a. Akcja gry toczyła się w fikcyjnym uniwersum BattleTech.

Galeria - MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War
  • MechAssault: Phantom War

W uniwersum BattleTech ludzkość dzieli się na rozmaite frakcje walczące za pomocą wielkich robotów zwanych BattleMechs. Fabuła w produkcji Backbone pozwala nam się wcielić w postać Vallen Brice, wybitnej hakerki i zarazem pilota wielkich robotów (tzw. MechWarriora). Otrzymuje ona od przełożonych trudną misję - ma się zająć wirusem, który uniemożliwia komunikację między planetami Republic of the Sphere. A konkretnie - zhackować generatory, co do których istnieje obawa, że mogą być bronią użytą przeciwko republice.

 

Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Vallen pilotuje tu nie tylko wielkie roboty, ale także inne pojazdy, np. czołgi. Łącznie twórcy oddali nam do dyspozycji blisko dwadzieścia maszyn o różnych właściwościach (mechy np. dzielą się na cztery kategorie: Light, Medium, Heavy oraz Assault). Do walki służy dość standardowy arsenał, który da się z czasem usprawniać, ale najważniejszym przedmiotem na wyposażeniu protagonistki jest linka z hakiem potrafiąca, po pierwsze, skrępować nieprzyjaciela, a po drugie - zhackować jego maszynę. W tym przypadku musimy zmierzyć się z prostą minigierką wykorzystującą funkcje ekranu dotykowego konsoli. Kampania składa się z ponad dwudziestu misji.

 

Poza trybem dla jednego gracza mamy też lokalny multiplayer, w którym grać mogą maksymalnie cztery osoby. Wszystkie potrzebują jednak własnej kopii gry, co było przedmiotem krytyki w momencie premiery.

 

Gra otrzymywała raczej słabe noty nie dorastając do pięt innych częściom serii MechAssault. Recenzenci i gracze zwracali zwłaszcza uwagę na słabą grafikę, monotonną rozgrywkę, krótką kampanię i brak trybu sieciowego, który umożliwiałby grę bez konieczności posiadania znajomych z własnymi egzemplarzami Phantom War.

Video - MechAssault: Phantom War

Podobne gry