Mega Man ZX
1659V

Mega Man ZX

Mega Man ZX
  • Producent: Inti Creates
  • Wydawca: Capcom
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 06.07.2006
  • Europa: 22.06.2007
  • Polska: 05.07.2007
  • Gatunek: Akcja, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

Mega Man ZX to scrollowany action-platformer wyprodukowany przez japońskie studio Inti Creates i wydany przez Capcom na NDS-a. ZX zapoczątkowało nowy cykl w uniwersum Mega Man, który był kontynuacją serii Zero z Game Boy Advance.

Wydarzenia ukazane w ZX rozgrywają się 200 lat po tych przedstawionych w serii Mega Man Zero. Ludzkość, reploidy i humanoidy (cyborgi) znalazły wspólny język i żyją w pokoju. Sielankę chcą zburzyć jednak Mavericki, roboty wrogo nastawione do ludzi. Głównymi bohaterami są chłopak i dziewczyna, Vent i Aile, których rodzice zginęli dziesięć lat wcześniej. Pewnego dnia po kontakcie z tzw. “biometalem” dokonuje się ich transformacja w istoty będące skrzyżowaniem człowieka i maszyny. Wydarzenie to sprawia, iż oboje postanawiają wstąpić w szeregi organizacji zwanej The Guardians.

 

Mega Man ZX to dość standardowa dwuwymiarowa gra typu run’n’gun. Rozgrywka polega na przebijaniu się przez poziomy pełne przeciwników, zbieraniu power-upów i walce z bossami, którymi bywają co potężniejsze Mavericki. Podobnie jak w klasycznych odsłonach Mega Mana, zwycięstwo z takim oponentem sprawia, iż otrzymujemy do dyspozycji nową umiejętność. Może to być dla przykładu zdolność latania bądź pływania.

 

Wspomniany biometal ma pewien wpływ na nasze poczynania, dzięki czemu podopieczni nabywają nowe uzbrojenie i funkcje. Różne sytuacje wymagają także zmiany formy, np. w miejscach z dużą liczbą cywilów lepiej wrócić do ludzkiej postaci, żeby nie wzbudzić strachu. Co więcej, w zależności od formy zmianie ulega wachlarz umiejętności. Dla przykładu - gdy Vent i Aile wracają do swojej pierwotnej ludzkiej postaci to nie mogą atakować.

Podobne gry