Phantasy Star Universe

Phantasy Star Universe

6,6
8 oceny

Ocena wg platformy:

PC -
X360 6.7
PS2 6.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sonic Team
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Śr. czas:
55 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
31.08.2006
Europa:
24.11.2006
Producent:
Sonic Team
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Śr. czas:
55 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
31.08.2006
Europa:
24.11.2006

Phantasy Star Universe - opis gry

Phantasy Star Universe to japońska gra RPG z trybem sieciowym wyprodukowana przez studio Sonic Team i wydana przez Segę na PlayStation 2, PC i  Xboxa 360. Tytuł stanowił duchową kontynuację Phantasy Star Online, pierwszego konsolowego RPG-a online, jednak nie miał z nim bezpośrednich związków fabularnych.

Phantasy Star Universe doczekało się dwóch wersji. Pierwszy to główna przygoda, w której wcielamy się w niejakiego Ethana Wabera podróżującego po trzech planetach systemu planetarnego Gurhal, by stawić czoło zagrożeniu zwanemu SEED. Drugi to natomiast dodatek pt. Ambition of the Illuminus kontynuujący wątki ‘podstawki’ i umożliwiający stworzenie własnej postaci. Gracze mają do wyboru dwa style rozgrywki: albo klasyczny singiel, albo tryb sieciowy w stylu PSO.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gameplay także przywodzi na myśl pierwowzór z Dreamcasta. W PSU tworzymy postać wybierając spośród kilku ras i klas. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje broni: krótkodystansowe, długodystansowe i magię. W danym momencie możemy mieć wyekwipowane nawet dwa rodzaje oręża, np. w jednej ręce miecz, a w drugiej gnata. Mając broń palną (lub łuk) możemy celować z perspektywy pierwszej osoby. Patent ten przydaje się chociażby wtedy gdy chcemy skasować bardzo ruchliwego przeciwnika. Poza ‘zwykłymi’ środkami nasi podopieczni mogą też używać specjalnych technik o nazwie Photon Arts zużywających specjalne punkty. W zależności od rodzaju uzbrojenia prezentują się one inaczej.

 

Opisując rozgrywkę warto wspomnieć jeszcze o kilku innych rozwiązaniach. Pierwsze to My Room, nasz własny pokój, który możemy urządzić zgodnie z własnym widzimisię. Mamy w nim dostęp do sklepu oraz garderoby, jeśli uprzednio kupimy sobie jakieś ciuchy. Drugie tyczy się Partner Machine, robota towarzyszącego nam w trakcie eskapad. Ma on wiele zastosowań - przechowuje zdobyte przedmioty, odpowiada za ich syntezę, oferuje tutoriale, a nawet walczy (choć dopiero po spełnieniu pewnych wymogów).

 

PSU i dodatek doń, czyli wspomniane Ambition of Illuminus, rozprowadzane było oddzielnie. Na PS2 i PC w wersji pudełkowej, gdzie nie wymagało posiadania ‘podstawki’, a na X360 w dystrybucji cyfrowej.

Wideo - Phantasy Star Universe

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper