SKLEP
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona (X360)

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona (X360)

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
  • Producent: CD Projekt RED
  • Wydawca: Namco Bandai
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 17.04.2012
  • Europa: 17.04.2012
  • Polska: 17.04.2012
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

9.0358 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to druga odsłona przygód Geralta, oparta na twórczości polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. Gra wyszła pod dłuta rodzimego CD Projekt RED. Druga część serii pojawiła się na Xboksie 360 od razu w Edycji Rozszerzonej ponad rok po premierze na komputerach klasy PC.

Białowłosy łowca potworów wrobiony w morderstwo króla Foltesta musi oczyścić swoje imię i odnaleźć prawdziwego zabójcę. Pomagają mu w tym zarówno starzy towarzysze, jak i zupełnie nowe persony, których zaufanie uda się zaskarbić graczom w czasie kampanii. Intryga szybko staje się wielowątkowa. Wychodzi na jaw, że stawką w grze jest układ sił w Królestwach Północy i ich bezpieczeństwo względem wiecznie głodnego, leżącego na południu sąsiada - Nilfgardu. Biały Wilkt trafia w wir wydarzeń, w którym czarodzieje, wielmożni poszczególnych królestw i prześladowani nieludzie starają się wywalczyć jak najwięcej dla siebie na pogrążającej się w chaosie scenie politycznej.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona to gra RPG z systemem walki w czasie rzeczywistym. Wykreowany przez Andrzeja Sapkowskiego brutalny świat dark fantasy nie stracił ani grama dosadności przez przeniesienie go na wirtualny grunt. Na ulicach miast kwitnie przestępczość i prostytucja, mieszkańcy nie stronią od obelżywego języka, a niepokoje na tle rasowym i przykładne egzekucje przedstawicieli nieludzi są na porządku dziennym. Gra oferuje dwie, całkowicie odrębne ścieżki fabularne oraz system wyborów, których skutki odczuć można nawet w dużo późniejszych etapach rozgrywki. Same decyzje nie są też jednoznaczne, tak samo jak i napotykane po drodze osobistości. Twórcy w żaden sposób nie komunikują tego, że postąpiliśmy albo źle, albo dobrze - sztuczny podział moralności znany z innych gier RPG nie ma tu zastosowania i nie jesteśmy w stanie bez wahania wskazać na to, czy nasza postać jest wzorem cnót, czy też podłym łotrem, który posunie się do wszystkiego, byleby dotrzeć do celu.

W trakcie gry skrzyżujemy miecz z wieloma oponentami, zarówno ludzkimi, jak i tymi natury magicznej. Na tych pierwszych mamy stalowy miecz, drugich zaś częstować będziemy szlagami srebrnej klingi. Mechanika walki jest o tyle ciekawa, iż wymaga przygotowań w postaci przyrządzania i spożywania odpowienich eliksirów, które wydatnie zwiększają nasze umiejętności bojowe. W trakcie potyczek pomożemy sobie także wiedźmińskimi znakami - para-magicznymi efektami o naturze ofensywnej i defensywnej.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme