Red Faction: Guerrilla

Red Faction: Guerrilla

Ocena wg platformy:

PC 7.7
PS3 7.1
X360 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Volition, Inc.
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
20 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
02.06.2009
Europa:
05.06.2009
Polska:
19.06.2009
Producent:
Volition, Inc.
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
20 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
02.06.2009
Europa:
05.06.2009
Polska:
19.06.2009

Red Faction: Guerrilla - opis gry

Red Faction: Guerrilla jest grą akcji z widokiem znad ramienia postaci osadzoną w częściowo otwartym środowisku. Za Guerrilla odpowiada deweloper Volition, Inc., a grę wydała firma THQ w czerwcu 2009 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360, a nieco później również na PC. Produkcja Amerykanów jest trzecią grą z serii Red Faction.

Część trzecia w skali serii jest na swój sposób rewolucyjna, gdyż zmienia zupełnie sposób patrzenia na wydarzenia. Deweloper zmienił FPS-a  w grę TPP, zatem akcję obserwować można jedynie zza pleców głównego bohatera. Akcja Guerrilla ponownie toczy się na Marsie, tym razem opanowanym przez wojska frakcji Earth Defense Force, zwanej też EDF. Gracz wciela się w Aleca Masona, który przyjeżdża na czerwoną planetę do pracy. Szybko jednak orientuje się, że nie będzie to łatwy kawałek chleba, gdyż wspomniane wojsko wprowadziło swoje zasady i nie liczy się ze zdaniem robotników. Mason spotyka przedstawicieli Red Faction, czyli ruchu oporu pragnącego przejąć władzę z rąk EDF. Na początku jest niechętny całemu przedsięwzięciu, ale gdy zostaje zabity jego brat, bierze sprawy w swoje ręce.

Twórcy do dyspozycji graczy oddali w sumie sześć połączonych ze sobą obszarów, które z początku są poukrywane i odsłaniają się w miarę postępów w kampanii. Progres osiąga się wykonując zarówno misje główne, jak i poboczne, gdyż bez nich nie uda się zaliczyć wszystkich najważniejszych zadań. W każdej chwili można podejrzeć mapę, zaznaczyć dowolny punkt, a sprawnie działający GPS bez problemu zaprowadzi garcza w dowolne miejsce. Tym, co wyróżnia Red Faction: Guerrilla spośród innych produkcji o podobnej tematyce, jest niespotykana na taką skalę destrukcja otoczenia, zwłaszcza że cały model destrukcji liczony jest w czasie rzeczywistym. Deweloper nie zapomniał o trybach multiplayer, które ze względu na zniszczalne środowisko smakują nieco inaczej niż w innych produkcjach. Najciekawsze tryby polegają na zdobywaniu / obronie w drużynie bazy / punktu, gdyż pojawia się tutaj specjalne narzędzie, które pozwala zespołowi broniącemu na naprawianie zniszczeń. Autorzy przygotowali również tryb dla dwóch graczy przy jednej konsoli, w którym zadania polegają na niszczeniu danego obiektu dysponując limitowanym arsenałem.

Pod względem graficznym Guerrilla prezentuje się poprawnie. Gra może pochwalić się ciekawym klimatem, ale już design miejscówek nie jest rewelacyjny - budynki najczęściej są nieco sterylne, ich wnętrza nie grzeszą urodą, a większość powierzchni czerwonej planety zajmują jedynie wszechobecne skały.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Red Faction: Guerrilla

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper