Rez HD

Rez HD

7,9
17 oceny

Ocena wg platformy:

X360 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
HexaDrive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Muzyczna
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
30.01.2008
Europa:
30.01.2008
Producent:
HexaDrive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Muzyczna
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
30.01.2008
Europa:
30.01.2008

Rez HD - opis gry

Rez HD to produkcja łącząca cechy strzelanki (shmupa) z grą muzyczną (rytmiczną). Za jej produkcję odpowiadało studio HexaDrive, a za wydanie Sega. Wersja HD to remaster Rez wydanego pierwotnie na Dreamcaście i PlayStation 2.

Edycja HD opiera się na tych samych założeniach co oryginał. Gra posiada fabułę, która jest punktem wyjścia dla naszych zmagań. Akcja ma miejsce we wnętrzu superkomputera, w którym za przepływ informacji odpowiada sztuczna inteligencja zwana Eden. AI podejmuje decyzję o zamknięciu, gdy dochodzi do wniosku, że nie jest w stanie przetrawić gigantycznej ilości danych wpuszczanych do sieci. W efekcie ludzkość znajduje się na krawędzi katastrofy. Aby temu przeciwdziałać, gracz wciela się w hakera, który nie tylko nie może dopuścić do zamknięcia systemu, ale po drodze musi również wyeliminować wirusy i przebić się przez firewalle.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rez to tzw. shooter na szynach. Kontrolujemy tu avatar, który porusza się po z góry wyznaczonej drodze i eliminuje napotkanych przeciwników. Najpierw lockuje się on na celu (maksymalnie ośmiu), a następnie odpala swój atak. Jeśli nie zdąży, otrzyma obrażenia. Tym co wyróżnia Rez jest nie tylko abstrakcyjny styl graficzny, ale także znaczenie dźwięków/muzyki. Nie uraczymy tu tradycyjnych efektów dźwiękowych. To my generujemy muzykę swoimi dokonaniami, a wystrzał jest nie tyle zależny od samego wciśnięcia przycisku, co od rytmu właśnie.

Na przejście czeka tu pięć stref, które składają się jeszcze z pomniejszych plansz. Pod koniec strefy walczymy z bossem. Przechodząc poszczególne poziomy zgarniamy power-upy. Jeden regeneruje zdrowie (określane tutaj jako evolution bar), drugi pozwala na wejście w stan zwany Overdrive. Dzięki niemu jesteśmy w stanie odpalić grad pocisków zasypujący nacierających wrogów. Poziom trudności zależny jest od naszych poczynań. Gdy radzimy sobie dobrze, przeciwnicy się nie patyczkują. I na odwrót - słaba forma sprawia, że mamy łatwiej. Przejście gry odblokowuje nowe tryby i inne bonusy. Co warto dodać, o stanie zdrowia informuje wygląd avatara. Na początku sylwetką przypomina on człowieka, ale z czasem ulega to zmianie - bezpośrednio przed skuchą jest już tylko kulą.

Wersja HD nie wprowadza niczego nowego jeśli chodzi o zawartość. Programiści skupili się na udoskonaleniu oprawy A/V.

Wideo - Rez HD

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper