Mana Khemia: Alchemists of Al-Revis

Mana Khemia: Alchemists of Al-Revis

7,6
10 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 6.5
PS2 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Gust
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
21.06.2007
Europa:
27.03.2009
Producent:
Gust
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
21.06.2007
Europa:
27.03.2009

Mana Khemia: Alchemists of Al-Revis - opis gry

Mana Khemia: Alchemists of Al-Revis to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana przez NIS Europe. Tytuł ukazał się najpierw na PlayStation 2, a następnie został przeniesiony na PSP, gdzie doczekał się kilku dodatków. Mana Khemia uchodzi za duchowego spadkobiercę trzech odsłon Atelier Iris.

Głównym bohaterem gry jest niejaki Vayne Aurelius, syn zaginionego wielkiego alchemika. Vayne żyje z dala od ludzi, ale pewnego dnia otrzymuje zaproszenie do znanej akademii Al-Revis, co staje się początkiem wielu przygód z jego udziałem.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podobnie jak w Atelier Iris, czy generalnie w innych grach z serii Atelier, trzon rozgrywki stanowi alchemia. Dzięki temu tworzymy bronie, zbroje oraz wiele innych przydatnych rzeczy. Materiały do tego celu znajdujemy podczas eksploracji, kupujemy je w sklepach lub otrzymujemy jako nagrodę za wygranie pojedynku. Przedmioty tego typu mają swoje właściwości (są związane z jakimś żywiołem lub mają określone parametry), które wpływają na rezultat procesu syntezy. Żeby cokolwiek jednak stworzyć, potrzebujemy receptur. Te zdobywamy kładąc łapy na książkach, rozmawiając z NPC-ami lub robiąc jeszcze inne rzeczy.

 

Przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji, więc możemy ich w miarę łatwo unikać, albo wyjść z inicjatywą i zaatakować z zaskoczenia, co daje nam pewną przewagę. System walki jest turowy. W starciach biorą udział trzy postacie, ale trzy dodatkowo mamy jeszcze w odwodzie. Podopiecznych możemy wymienić, jeśli uznamy, że sytuacja tego wymaga, ewentualnie wykorzystać do zadania dodatkowych obrażeń w sprzyjających warunkach. Co ciekawe, za wygrane pojedynki nie otrzymujemy doświadczenia. Tutaj do rozwoju służą bowiem tzw. “action points”, które umożliwiają naukę nowych umiejętności.

 

Gra pozwala prowadzić do pewnego stopnia życie szkolne. Rok składa się z kilku okresów, podczas których musimy wziąć udział w kursach i zdobyć pozytywną ocenę. Wtopa sprawia, że na poprawki należy przeznaczyć dodatkowo wolny dzień, a przez to tracimy czas na inne mniej lub bardziej ważne obowiązki.

 

Wersja na PSP, jak wspomnieliśmy, różni się paroma dodatkami. Do gry dodano wieloosobowe potyczki (dwie osoby), nowe receptury oraz zaimplementowano opcję skrócenia loadingów poprzez instalację danych na karcie pamięci.

Wideo - Mana Khemia: Alchemists of Al-Revis

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper