Soulcalibur

Soulcalibur

8,9
156 oceny

Ocena wg platformy:

X360 7.2
DC 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Project Soul
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
57.5 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
05.08.1999
Europa:
01.12.1999
Producent:
Project Soul
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
57.5 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
05.08.1999
Europa:
01.12.1999

Soulcalibur - opis gry

Soulcalibur to trójwymiarowa bijatyka, w której zawodnicy posługują się różnym typem orężą. Tytuł ukazał się pierwotnie na Segę Dreamcast, po latach konwersja trafiła natomiast na Xbox Live Arcade. Soulcalibur to jedna z najlepiej ocenianych bijatyk wszech czasów.

Soulcalibur to kontynuacja wydanego na PlayStation Soul Blade. Twórcy tłumaczyli, że zmiana tytułu oznaczać miała nowy początek. Rewolucyjnym dla bijatyk rozwiązaniem było wprowadzenie “eight way run”, który umożliwiał poruszanie się w ośmiu kierunkach po wychyleniu gałki/drążka. To znaczące zmiana, gdyż w pierwowzorze ruch na boki odbywał się za sprawą side-stepów. Producent gry twierdził, że inspiracją dla zespołu był pewien prototyp przedstawiający postać biegająca po trójwymiarowym terenie, nad którym pracowano w Namco. Testy pokazały, iż podobna technologia świetnie sprawdza się też w bijatyce.

Dalsza część tekstu pod wideo

Chęć stworzenia czegoś zupełnie świeżego miała sprawić, że zniknie większość znanych z Soul Blade postaci, ale ostatecznie pojawili się oni w niemalże niezmienionym składzie. Wróciła więc znana z oryginału dziewiątka i około drugie tyle nowych zawodników, jak Ivy, Maxi, Yoshimitsu, Astaroth, Kilik, Nightmare czy Lizardman. Wszyscy posiadają unikalny dla siebie styl walki, co daje grającemu spore pole do popisu. Pojedynki, w przeciwieństwie do serii Tekken i podobnie jak w Soul Blade, nadal toczą się na arenach, z których można wylecieć. Oznacza to z automatu przegraną rundę.

Wersję na Dreamcasta znacząco wzbogacono względem automatów. Polepszono grafikę, poczyniono poprawki w systemie walki, dodano nowe tryby, nowe stroje i postać, którą był Cervantes de Leon. Jeśli chodzi o warianty rozgrywki, to oprócz tych dość standardowych dla bijatyk pojawił się także Mission Mode. Gracz wykonuje w nim zadania za które otrzymuje punkty. Służą one do kupowania nowych strojów i artworków (te możemy przeglądać w specjalnej galerii). 

W 2008 pojawiła się reedycja Soulcalibur na Xbox 360, jednak nie wprowadziła ona zbyt dużo nowego. Grafika była wyświetlana w wysokiej rozdzielczości i wprowadzono sieciowe rankingi, ale developer nie umożliwił graczom gry przez internet. Usunięto poza tym intro oraz wspomniany wyżej tryb Mission Mode (reszta pozostała nienaruszona).

Wideo - Soulcalibur

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper