SKLEP
LittleBigPlanet
23268V

LittleBigPlanet

LittleBigPlanet
  • Producent: Media Molecule
  • Wydawca: SCEE
  • Polski dystrybutor: SCE Polska
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 27.10.2008
  • Europa: 03.11.2008
  • Polska: 03.11.2008
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 7
  • wulgarny język
  • przemoc

LittleBigPlanet to nietuzinkowa gra platformowa. Produkcję stworzyło studio  Media Molecule. Gra zaliczyła premierę w październiku 2008. Wydana została ekskluzywnie na konsolę Sony. W styczniu 2011 pozycja doczekała się kontynuacji - Little Big Planet 2.

W grze obejmujemy kontrolę nad Sackboyem - bardzo oryginalnie oraz nieszablonowo wykreowaną postacią. W dużym uproszczeniu - jest to szmaciak. Tak, szmaciana, wypchana lalka. Możemy, dosłownie, robić śmieszne miny - ale to jest najmniej ważne. Postać ma możliwość biegania, skakania oraz chwytania przedmiotów. Te umiejętności stanowią oś rozgrywki w LittleBigPlanet.

 

W grze trafiamy na małą planetę. Jej horyzonty ciągle się powiększają i z każdym rozdziałem trafiamy do diametralnie różnych miejsc - wszystko to jest fabularnie uzasadnione. Po drodze możemy zbierać różne dodatki do ubioru postaci czy urozmaicania poziomów. Każdy poziom posiada daną liczbę “znajdziek”, które możemy odszukać.


Bo krzywdą dla LittleBigPlanet było by nie wspominanie o wielkich możliwościach indywidualizowania - zarówno Sackboya, otaczającego nas świata jak i tworzenia całkowicie nowych poziomów. Ubrań dla postaci jest mnóstwo w samej grze, ale także sporo strojów można pobrać za darmo, lub za skromną opłatą z PlayStaton Store. Edytor map jest bardzo intuicyjny - możemy budować całe poziomy i umieszczać w nich maszyny, zagadki logiczne oraz zręcznościowe. Według producenta, gracze (do dnia premiery LittleBigPlanet 2) stworzyli ponad 2 miliony grywalnych poziomów.

 

Gra pełne skrzydła rozwija w multiplayerze, zarówno sieciowym jak i tym kanapowym. Lamigłówki, zadania logiczne, których po drodze jest mnóstwo, przynoszą więcej frajdy grając w kilka osób. Do realizacji niektórych zadań potrzeba jest wręcz współpraca z innymi graczami. Fizyka zaimplementowana w grze pozwala wejść w interakcję nie tylko ze światem przedstawionym, ale także innymi Sackboyami czy Sackgirls. Można uczepić się przedmiotu lub danego gracza, ale także odtrącić łapą natręta.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme