Braid

Braid

8,2
79 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.1
PS3 8.0
X360 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Number None Inc.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Przygodowa,   Platformowa
Śr. czas:
7 godzin
Premiery
Świat:
06.08.2008
Europa:
06.08.2008
Producent:
Number None Inc.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Przygodowa,   Platformowa
Śr. czas:
7 godzin
Premiery
Świat:
06.08.2008
Europa:
06.08.2008

Braid - opis gry

Braid jest oryginalnym połączeniem gry platformowej i logicznej, wyprodukowaną przez studio Number None i wydaną przez Microsoft Game Studios w sierpniu 2008 roku na konsolę Xbox 360. Wersję na PlayStation 3 stworzył deweloper Hothead Games, a wydało samo Number None w grudniu 2009 roku. Braid ukazał się tylko w cyfrowej dystrybucji, na Xbox Live Arcade oraz PSN. Ukazała się także wersja na PC. 

Gdy gracz pierwszy raz spotyka głównego bohatera Braid, znajduje się on w ciemnej uliczce, przejście przez którą stanowi pretekst do opanowania podstawowej klawiszologii. Jednak ani mroczne klimaty, ani prowadzenie gracza za rękę nie pojawiają się już do końca rozgrywki, co czyni te pomysły oderwanymi od całości. Bardzo szybko dochodzimy do budynku, który zdaje się być domem Tima, a jednocześnie portalem do kilku światów, jakie przyjdzie nam przemierzyć. Przed każdym z nich gracz odwiedzi niebo, gdzie równomiernie ułożone księgi powoli odkrywają przed nami zawiłości fabuły. W skrócie chodzi o to, by odnaleźć uwięzioną w jednym z wieńczących każdy świat zamków księżniczkę.

Gówną bronią gracza podczas przemierzania kolejnych etapów jest możliwość manipulacji czasem - możemy go cofać, zatrzymywać, a nawet przyspieszać. W każdym świecie pojawia się również wyróżniający go dodatkowu element, który należy wziąć pod uwagę przy wykonywaniu zadań. Często zdarza się też, że mapy powtarzają się między krainami, co jednak nie jest wadą, gdyż wspomniane zmienne wymuszają pokonywanie ich przy użyciu całkowicie odmiennych taktyk. Jak zwykle bywa w grach logicznych, w Braid najważniejsze są zagadki. Puzzle są niesamowicie wymagające, a smaczku dodaje fakt, że gdy graczowi tylko zacznie się wydawać, że opanował właściwy sposób myślenia, mechanika gry zmienia się w taki sposób, aby od nowa musiał wszystkiego się uczyć. Raz trzeba więc będzie wykorzystać spowalniający czas pierścień, innym razem - swój własny cień.

Grafika w Braid, jak na dzisiejsze standardy, jest bardzo przeciętna, co najbardziej uwidacznia się w wyglądzie postaci. Na drugim biegunie znajduje się oprawa muzyczna, która jest prawdziwym majstersztykiem. Spokojna i stonowana, natychmiast wpada w ucho, świetnie współgrając z zagadkami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Braid

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper