SKLEP
Yakuza 2 (PS2)

Yakuza 2 (PS2)

Yakuza 2
  • Producent: Amusement Vision
  • Wydawca: Sega
  • Polski dystrybutor: CDP.pl
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 07.12.2006
  • Europa: 19.09.2008
  • Polska: 25.09.2008
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja, Bijatyka chodzona, Otwarty świat
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • hazard
  • przemoc

Ocena społeczności

8.654 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Yakuza 2, znana także jako Ryu ga Gotoku 2, to kontynuacja gry Yakuza stworzonej i wydanej przez SEGĘ. Producentem ponownie został Toshihiro Nagoshi, zaś scenariusz tym razem został napisany przez Hase Seishu. Gra podobnie jak poprzedniczka doczekała się reedycji HD na konsoli PlayStation 3.

Yakuza 2 dzieje się w rok po wydarzeniach z poprzedniej części. Klan Tojo jest w rozsypce i u progu wojny z rodziną Omi pochodzącą z Osaki. Z tego też względu proszą o pomoc Kazumę Kiryu, który wiedzie spokojne życie i nie ma zamiaru wracać do wojny dwóch rodzin. Sytuacja zmienia się, gdy na jego i Haruki (dziewczynki, którą się opiekuje) oczach zostaje zamordowany Terada - obecny przywódca klanu Tojo i przyjaciel głównego bohatera. Kazuma wyrusza więc do Osaki, by pokojowo rozwiązać sprawy nie dopuszczając do kolejnej wojny. Na dalsze wydarzenia spory wpływ mają też retrospekcje z lat '80, gdzie zobaczyć możemy detektywa ścigającego mordercę szefa koreańskiej mafii. Okazuje się nim przyrodni ojciec Kazumy – Shintaro Kazama.

Yakuza 2 ponownie zawitała do fikcyjnego Kamurocho, które oparte jest na prawdziwej dzielnicy z prefektury Shinjoko. W pewnym momencie gry akcja przenosi się także do Osaki, gdzie przyjdzie nam działać w dwóch dzielnicach - Stenbori i Shinseicho opartych kolejno na dystryktach Doutonbori i Shinsekai. By urealnić miejsca i rozgrywkę, SEGA nawiązała współpracę z 17 prawdziwymi firmami, których bannery, reklamy i produkty zawitały w różnych miejscach w grze. Począwszy od salonów gier, a na sklepach kończąc. Oprócz tego pojawiło się mnóstwo lokowania produktu, nie tylko japońskich firm – w grze można natknąć się chociażby na takie marki jak Carlsberg czy Jack Daniels. Rozgrywka nie różni się niczym od tej w poprzedniej wersji. Na pierwszy plan wysuwają się eksploracja miasta, walki z oprychami z wykorzystaniem elementów otoczenia oraz cała masa mini-gierek, w tym randki z hostessami i zarządzanie własnym host-klubem. Skrócono także znacznie czas wczytywania kolejnych lokacji.

Gra odniosła jeszcze większy sukces niż poprzedniczka, co poskutkowało wydaniem kolejnych części, już na konsolę PlayStation 3.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme