Tails of Iron

Tails of Iron

7,5
26 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 7.4
XSX|S 8.0
NS 7.0
PC 7.7
PS4 8.0
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Odd Bag Studio
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
17.09.2021
Europa:
17.09.2021
Producent:
Odd Bag Studio
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
17.09.2021
Europa:
17.09.2021

Recenzja redakcji

Tails of Iron - recenzja gry. Szczurza vendetta
Igor Chrzanowski

Igor Chrzanowski

7.5
Tails of Iron - recenzja gry. Szczurza vendetta
PS5 XSX|S NS PC PS4 XONE

Tails of Iron - opis gry

Tails of Iron to gra RPG wyprodukowana przez Odd Bag Studio i wydana przez United Label. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series i Nintendo Switch.

Fabuła - Tails of Iron

Dalsza część tekstu pod wideo

Głównymi bohaterami gry są inteligentne szczury, które to dosłownie przez całe pokolenia toczyły nieustającą wojnę z wielkimi i groźnymi żabami, pragnącymi wyciąć w pień wszystkie szczurze rody. W pewnym momencie wszystkie mysie klany zebrały się pod jednym sztandarem panującego aktualnie króla i wygnały obślizgłe płazy ze swoich terytoriów. Niestety leciwy już król widocznie się zestarzał, co jakimś cudem zdołało dojść do ich wspomnianych największych przeciwników, a co za tym idzie szczurze królestwo przestało już być bezpieczne. To idealny moment na zmiany pokoleniowe, dlatego jako Redgi przechodzimy pierwsze próby przed koronacją. Niestety nie przejmuje on władzy. Jego ojciec zostaje zabity, a żaby rozpoczynają nową ofensywę.

Rozgrywka - Tails of Iron

Tails of Iron to gra action-RPG inspirowana serią Dark Souls. Co z tym idzie, stopień trudności jest tu stosunkowo wysoki. Główny bohaterem dysponuje zestawem dość typowych zdolności: może wykonać tradycyjny lekki lub ciężki atak bronią białą, a poza tym dzięki dzierżonej tarczy zablokować cios rywala lub też go sparować. Pewnym novum jest tutaj brak wskaźnika staminy, w związku z czym skupić możemy się (w założeniach twórców) wyłącznie na taktyce, a nie dbaniu o kondycję podopiecznego.

Żabi rywale zawsze będą sygnalizować swój rodzaj ataku jaki zamierzają wykonać za pomocą specjalnych kolorowych efektów i okrzyków, dzięki czemu wiemy czego mona się w danej chwili spodziewać. O ile w walkach 1 na 1 możemy poczuć się dość pewnie, tak w bitwach wielu na jednego musimy działać bardzo ostrożnie i odpowiednio reagować na zmiany. Pewnym "ułatwieniem" jest to, że postać automatycznie obraca się w kierunku z którego pada cios, jeśli tylko w odpowiedniej chwili wciśniemy blokadę, co pozwala uniknąć swoistej frustracji wywołanej otrzymywaniem ciosów w plecy.

Wraz z postępami nasz podopieczny zdobywa kolejne rodzaje oręża i ekwipunku. Ten wpływa nie tylko na parametry postaci, a przez to na jej potencjał bojowy, ale też na sposób poruszania. Co więcej, Redgi może też gotować - spożywanie posiłków wiąże się bowiem z rozmaitymi korzyściami. 

Na marginesie warto wspomnieć, że narratorem powieści jest Doug Cockle, głos (angielskiego) Geralta z serii Wiedźmin. 

Wideo - Tails of Iron

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper