Terracon
87V

Terracon

Terracon
  • Producent: Picture House
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment Europe
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: Nie wydano
  • Europa: 25.08.2000
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12

Terracon to produkcja autorstwa brytyjskiego studia Picture House. Gra została wydana jedynie w Europie - procesem tym zajęło się Sony Computer Entertainment Europe (SCEE). Na rynek amerykański grę miało wydać Midway, ale nigdy nie doszło to do skutku. Gra pojawiła się 25 sierpnia 2000 roku tylko na pierwszym PlayStation.

Fabuła - Terracon

Terracon pozwala nam wcielić się w Xeda - przedstawiciela rasy obcych o nazwie Plutonians. Ich gatunkowi grozi poważny problem - przeludnienie. Żeby problem zlikwidować, zaawansowana technologicznie rasa postanawia zasiedlić pozostałe w układzie słonecznym planety - całość miała przebiegać poprzez dokonywanie terraformowania (czyli zmiany warunków panujących na danej planecie tak, aby nadawała się do zamieszkiwania). Za proces miał odpowiadać Terracon - projekt rozpoczęty przez naszego protagonistę i jego wspólnika imieniem Doc.

Tytułowy Terracon to ogromny, biologiczny komputer, który kontrolował wspomniane wcześniej maszyny. Ostatecznie projekt okazał się sukcesem, wiele planet mogło być tym samym zamieszkanym. Założyciele projektu chcieli więc go zakończyć, ale nie poprzez całkowite wyłączenie sztucznego mózgu. Bardziej chodziło o uśpienie go - również w obawie przed utratą kontroli nad wysoce zaawansowaną inteligencją. Niestety jest na to nieco zbyt późno, bo Terracon zdążył polubić swoją egzystencję. Tym samym Xedowi przyjdzie zniszczyć swoje dzieło.

Rozgrywka - Terracon

Rozgrywka w Terracon polega w głównej mierze na eksplorowaniu kolejnych planet - tych jest 8. Nasz Xed standardowo potrafi biegać, skakać i strzelać. Oprócz likwidowania w ten sposób przeciwników (czy niewinnych mieszkańców planety), używa się broni do budowania konstrukcji. Żeby było to możliwe trzeba posiadać energię odpowiedniego koloru.

Głównym celem każdej z misji (tych jest ponad 30) jest zdobycie LCC - przedmiotów pozwalających uruchomić system obronny danej planety i wystrzelenie pocisków w statek Terraconu. Oprócz tego możemy odnajdywać ukryte na planetach sekrety - nasze postępy podsumowywane są na końcu każdego poziomu. Podczas grania okazyjnie możemy zasiąść za sterami pojazdów. Zdarzają się też poziomy z limitem czasowym - co wynika głównie z nieprzyjaznej atmosfery.

Warto wspomnieć tutaj o zmiennym cyklu dnia i nocy co w tamtym okresie nie było często obecne w grach, zwłaszcza na PlayStation. Oprócz tego zmieniała się również pogoda - oczywiście zgodnie z warunkami na danej planecie. Co ciekawe, twórcy opracowali fikcyjny język, jakim jest "plutese" - całą grę można przejść bez tłumaczenia na angielski, nie rozumiejąc ani słowa - no chyba, że się go nauczymy.

Twórcy nie przygotowali żadnej formy gry wieloosobowej - możliwa jest zabawa jedynie w pojedynkę. Konstrukcja planet jest częściowo otwarta. Jak na możliwości PlayStation otrzymujemy rozległe lokacje, które możemy bez większych przeszkód przemierzać. Xed nie umie jednak pływać - dlatego też musi korzystać z łodzi, o ile te są dostępne.