Donald in Maui Mallard (SNES)

Donald in Maui Mallard (SNES)

Donald in Maui Mallard
  • Premiery
  • Świat: 08.12.1995
  • Europa: 08.12.1995
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Donald in Maui Mallard to gra wyprodukowana i opublikowana przez Disney Interactive Studios. W 1995 r. ukazała się na rynku brazylijskim i europejskim jedynie na konsolę Sega Mega Drive/Genesis. W roku następnym ukazał się port na konsolę SNES, za który odpowiedzialne było studio Eurocom Entertainment Software. W tym samym roku ukazał się port na komputery z Microsoft Windows, a od 2019 r. gra dostępna jest na platformie Steam i GOG. Na zachodzie produkcja nosi nazwę Maui Mallard in Cold Shadow.

W grze wcielamy się w Kaczora Donalda, który niczym prawdziwy aktor odgrywa rolę świeżo upieczonego detektywa imieniem Maui Mallard. Trafia on na tropikalną wyspę, na której ginie mityczny totem Shabuhm Shabuhm. Miejscowi tubylcy wierzą, iż totem jest ich duchowym strażnikiem i jeśli nie zostanie odnaleziony to cała wyspa eksploduje. Maui podejmuje się rozwiązania tej sprawy.

Donald in Maui Mallard to scrollowana platformówka. Na początku rozgrywki przyjmujemy postać prywatnego detektywa. Może on skakać, kucać i strzelać ze swojego pistoletu, który w dalszej części gry można ulepszać. Na pewnym, dość wczesnym etapie, napotkany szaman ofiaruje nam możliwość przemiany w tzw. Cold Shadow - wojownika ninja uzbrojonego w kij "bo". Pod tą postacią zmienia się zakres ruchów naszego protagonisty. Walczy on wtedy w zwarciu, a swoją bronią może np. zaczepiać się o haczyki umożliwiające specjalne skoki lub "zakotwiczać" pomiędzy dwiema ścianami. Aby móc dokonać przemiany potrzebne jest zebranie odpowiedniej ilości porozrzucanych po planszach symboli ying/yang.

W grze znajduje się osiem długich poziomów nastawionych na eksplorację. Celem każdego z nich, co do zasady, jest zebranie odpowiedniej ilości poukrywanych skarbów i dotarcie do końca poziomu. Zwieńczeniem każdej planszy jest walka z bossem. Dostępny jest system haseł umożliwiający zapis naszego progresu.

Gra ta ukazała się również na konsolę przenośną Game Boy.


Opis opracował: Czarny Ivo