Sweet Home

Sweet Home

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

NES -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Horror
Premiery
Świat:
14.12.1989
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Horror
Premiery
Świat:
14.12.1989

Sweet Home - opis gry

Sweet Home to mieszanka gry fabularnej oraz horroru, za produkcję i wydanie której odpowiada Capcom. Tytuł ukazał się wyłącznie w Japonii (były plany wydania gry na Zachodzie) na Nintendo Entertainment System. Oryginalnie wyłącznie w j. japońskim, choć później otrzymał on nieoficjalną lokalizację na j. angielski.

Produkcja jest wczesnym przedstawicielem gatunku horroru z perspektywy gier wideo, którego ogólne założenia zostały oparte o film Kiyoshi Kurosawy o tej samej nazwie (miał on premierę w styczniu 1989 roku). Gracz dostaje pod kontrolę 5 postaci z unikatowymi zdolności, z jakiej to tworzy trzyosobową grupę, a następnie steruje ją. W trakcie zwiedzania terenu gracz nie tyle musi pamiętać o możliwości starć z będącymi tam potwornościami (w systemie turowym), co też o bardzo ograniczonych zasobach czy porozrzucanych notkach. Z tym tytułem można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy mieli swobodę w adaptacji scenariusza, przez co przedstawiona w historii gra nie jest odwzorowaniem filmu 1:1. Fabuła przedstawia losy Kazuo, Akiko, Taro, Asuka i Emi, któzy zdecydowali się na zwiedzenie posiadłości Mamiya Ichirou - jeśli wierzyć pogłoskom, miały znajdować się tam skarby w postaci fresków. Niedługo po dostaniu się na miejsce cała piątka zostaje zamknięta przez byt będący duchem - następnie grozi on im wszystkim śmiercią. Teraz mając w tyle głowy zarówno skarby jak i to, co spotkało pewną grupę badaczy, muszą uciec z tego przeklętego miejsca.

Kilka lat po premierze tytułu Capcom zdecydował się na opracowanie gry opartej na Sweet Home  - ważnymi osobami w tym projekcie zostały Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara. Z efektem tych prac gracze mogli się zapoznać w 1996 roku za sprawą pierwszej odsłony serii Resident Evil.

Wideo - Sweet Home

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper