Super Aleste

Super Aleste

5,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 5.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Compile
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Premiery
Świat:
28.04.1992
Europa:
1992
Producent:
Compile
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Premiery
Świat:
28.04.1992
Europa:
1992

Super Aleste - opis gry

Super Aleste to gra typu "space shooter" wyprodukowana przez studio Compile, a wydana w 1992 r. na konsolę SNES przez Toho. Jest częścią serii Aleste wcześniej goszczącej na konsoli Sega Master System. Na zachodzie znana pod nazwą Space Megaforce.

Akcja rozgrywa się w 2048 r. kiedy to wielka, mechaniczna sfera spada z kosmosu wprost na planetę Ziemia i zaczyna niszczyć większość dużych miast dookoła globu. Po dokonaniu wielkich zniszczeń na całym świecie tajemniczy obiekt osiada w dżungli w Ameryce Poludniowej. Jego system obronny niszczy wszelkie siły militarne skierowane ku niemu. Nawet samolot Aleste został pokonany. W związku z czym stworzony jest nowy pojazd mogący dzierżyć niesamowite bronie o nazwie Super Aleste. W Japonii fabuła jest bogatsza o tożsamości pilotów co ma wpływ na dłuższe w tym regionie zakończenie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Super Aleste to wertykalnie "zwijany" space shooter. Gra posiada 12 plansz do ukończenia, ale obecny jest również tryb "Short Game", w którym znajduje się zestaw kilku krótkich poziomów, skupiony na nabijaniu punktów.

Do dyspozycji gracza zostaje 8 różnych rodzajów broni, które zdobywane są podczas właściwej gry. Każdy oznaczony jest numerycznie. Można je ulepszać zbieranymi czipami do poziomu 6. Występują dwa rodzaje czipów. Pomarańczowe, których trzeba zebrać kilka aby wskoczyć na wyższy poziom ulepszenia oraz zielone, które gwarantują natychmiastowe zdobycie wyższego poziomu. W przypadku pomarańczowych z każdym poziomem wymagana jest większa liczba czipów.

Wytrzymałość naszego samolotu uzależniona jest od poziomu dzierżonej broni. Każdy kontakt z pociskiem przeciwnika to obniżenie go o 4 (lecz nie może zejść poniżej 0). Jeśli poziom broni w chwili uderzenia był już na poziomie 0 giniemy. Oznacza to, że jeśli nasza broń jest na poziomie co najmniej 5 nasz statek wytrzyma 2 uderzenia.

Ponadto wyróżnione są dwa rodzaje dodatkowych żyć. Takie, które umożliwiają kontynuację gry po zgonie od ostatniego checkpointa i takie, które dają możliwość gry bezpośrednio w miejscu naszej skuchy.

Jak już wspomniano wersja japońska ma bogatszą zawartość od wydań europejskiego i amerykańskiego. Między innymi posiada dwa razy dłuższe zakończenie uzależnione od wybranego poziomu trudności i nieco odmienne sample głosowe.

Wideo - Super Aleste

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper