Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu
44V

Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu

Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu
  • Producent: Tripwire Interactive
  • Wydawca: 1C / Cenega
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 13.09.2011
  • Europa: 13.09.2011
  • Polska: 13.09.2011
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Symulacja
  • Liczba graczy: 1-64
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu jest drugą odsłoną multiplayerowych, realistycznych, taktycznych strzelanek FPS osadzonych w realiach Drugiej Wojny Światowej na froncie wschodnim.

Gra pozwala wziąć udział w sieciowych potyczkach dla maksymalnie 64 graczy, w których możemy stanąć po stronie żołnierzy niemieckich lub rosyjskich. Do wyboru mamy jedną z kilku różnych klas postaci od zwykłych strzelców i szturmowców, poprzez bardziej wyspecjalizowane klasy snajperów, inżynierów i obsługę broni przeciwpancernej lub karabinu maszynowego aż do ról dowódców drużyn oraz jednego dowódcę armii. Każda klasa posiada dostępną inną broń i wyposażenie, np. strzelcy są wyposażeni w karabiny powtarzalne i granaty, szturmowcy w broń maszynową, dowódcy drużyn poza bronią posiadają granaty dymne, a dowódcy armii mogą wzywać ostrzał artyleryjski. Obie strony konfliktu posiadają identyczne klasy z podobnym wyposażeniem. Łącznie dostępnych jest 10 klas piechoty oraz członkowie załogi czołgu, niektóre mapy bowiem pozwalają na używanie pojazdów lądowych w tym czołgów lub transporterów opancerzonych. Ilość dostępnych członków klas jest ograniczona, to znaczy, że nie każdy w danej rundzie może być np. snajperem lub obsługiwać CKM ponieważ ich ilość w drużynie jest limitowana. 

W grze znajdziemy dużą różnorodność map, od zaśnieżonych wiosek, pól pooranych liniami okopów aż po różne lokacje w zniszczonym wojną Stalingradzie. Rozgrywka polega na zajmowaniu lub bronieniu kolejnych punktów na mapie aż do wykończenia liczby dostępnych odrodzeń członków drużyny. Wygrywa ta drużyna której udało się spełnić założony cel (obronę, lub zdobycie punktów). Dostępny jest również bardzo popularny tryb podboju, w którym walka odbywa się w ten sam sposób, ale ponad nią jest również mapa sektorów o które walczą wrogie strony. Warunkiem zwycięstwa jest zajęcie wszystkich sektorów mapy. Każdy sektor określa inny typ terenu, np. wybierając atak na tereny pozamiejskie mamy do wyboru jedną z kilku dużych map wsi, pól i lasów z dużymi, otwartymi przestrzeniami, natomiast wybierając industrialną dzielnicę miasta mamy do wyboru mapy zawierające fabryki lub dworce kolejowe pełne ciasnych przejść i wysokich budynków. W tym trybie ilość uzupełnień w kolejnym meczu jest po części determinowana przez przebieg poprzedniego.
Gra posiada również tryb singleplayer, który jest fabularyzowaną rozgrywką z botami na mapach używanych grze sieciowej i szeregiem samouczków. 

Bardzo ważnym aspektem gry jest jej model strzelania, nastawiony na oddanie bardziej realistycznych wrażeń i rozbudowana fizyka lotu pocisków. Gra posiada również szereg innych mechanik urzeczywistniających rozgrywkę jak np. ograniczony do minimum interfejs bez informacji o ilości nabojów lub brak oznaczenia przeciwników i wrogów, przez co sami musimy orientować się do kogo powinniśmy strzelać a do kogo nie, co czasem dodatkowo utrudnione jest przez śnieżycę, mgłę lub dym z granatów dymnych.


Do gry został stworzony samodzielny dodatek Rising Storm prezentujący front na Pacyfiku oraz rozbudowany mod stworzony przez społeczność o nazwie Heroes of the West przedstawiający zmagania na terenie Europy Zachodniej. 

Gra otrzymała tytuł najlepszej multiplayerowej strzelanki pierwszoosobowej roku 2011 (First-Person Shooter of the Year (Multiplayer)) od redaktorów serwisu PC Gamer oraz znalazła się na 72 miejscu na liście najlepszych gier FPS w historii stworzonej przez serwis IGN


Opis opracował: Nortalf

Podobne gry