Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

7,0
11 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC 7.0
PS4 7.0
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Kaiko
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
08.09.2020
Europa:
08.09.2020
Polska:
08.09.2020
Producent:
Kaiko
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
08.09.2020
Europa:
08.09.2020
Polska:
08.09.2020

Recenzja redakcji

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – recenzja gry. Ta sama kraina, ale troszkę ładniejsza
Kajetan Węsierski

Kajetan Węsierski

7.0
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – recenzja gry. Ta sama kraina, ale troszkę ładniejsza
PC PS4 XONE

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - opis gry

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning to gra action-RPG wyprodukowana przez studio Kaiko i wydana przez THQ Nordic. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Był on remasterem Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Fabuła

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja gry toczy się w fantastycznym świecie Amalur, w którym istnieje kilka królestw. Państwa egzystują obok siebie w pokoju do czasu rozpoczęcia wielkiej wojny przez Gadlowa, króla Faelands, ponieważ jest on przekonany, że bóstwo, w które wierzy, odrodzi się na wschodzie. My wcielamy się tu w bohatera (lub bohaterkę) nazywanego Fateless One, co oznacza, że jest on kimś bez przeznaczenia - rzecz w Amalur trudna do wyobrażenia, gdyż los każdej istoty jest z góry ustalony. Po przebudzeniu się w masowym grobie, do czego dochodzi dzięki tzw. Studni Dusz, eksperymentu niejakiego Fomorousa Huguesa, musimy dowiedzieć się prawdy o swoim pochodzeniu.

Rozgrywka

Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci. Zadecydować możemy nie tylko o wyglądzie i płci, ale też o rasie i bóstwie opiekuńczym. Od decyzji zależą bonusy i perki, jakie otrzyma nasz/nasza Fateless One.

Kingdoms of Amalur posiada zręcznościowy system walki. Do dyspozycji mamy przeróżne rodzaje broni, zarówno te sprawdzające się na krótkim dystansie i na długim, przedmioty, zaklęcia (ich użycie reguluje mana), możliwość klecenia combosów, dokonywania efektownych egzekucji nieprzyjaciół, umiejętności w rodzaju bloku i uniku czy wskaźnik wściekłości, po którego nabiciu rośnie nasz potencjał bojowy. Od czasu do czasu starcia urozmaicają także sekwencje QTE.

W grze nie brakuje systemu rozwoju. Po każdym wbitym poziomie doświadczenia możemy inwestować w różne specjalizacje, np. alchemię, skradanie, zdolności perswazji itd. Potencjał bojowy postaci można też podnosić za pomocą ekwipunku. 

Rozgrywka sprowadza się nie tylko do walki. Oprócz tego możemy np. wchodzić w interakcję z NPC-ami. Konwersować z nimi, okradać, zabijać etc. Nasze działania mogą mieć następnie swoje konsekwencje.

Przy tworzeniu Kingdoms of Amalur: Reckoning udział brali m.in. Ken Rolston (twórca mechaniki rozgrywki do Obliviona), R.A. Salvatore (sławny amerykański pisarz fantasy) i Todd McFarlane (autor komiksu „Spawn”).

Nowości

Edycja Re-Reckoning oferuje poprawioną oprawę audio-video i wszystkie rozszerzenia wydane po premierze pierwowzoru.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper