Castle in the Darkness
74V

Castle in the Darkness

Castle in the Darkness
  • Producent: Matt Kap
  • Wydawca: Nicalis
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 05.02.2015
  • Europa: 05.02.2015
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Castle in the Darkness to dwuwymiarowa gra action-RPG w stylistyce retro wyprodukowana przez niezależnego developera Matta Kapa i wydana przez Nicalis. Tytuł ukazał się na komputerach. 

Akcja gry rozgrywa się w królestwie o nazwie Alexandria, którego pewnego dnia (a właściwie nocy) zostaje zaatakowane przez złego czarnoksiężnika i armię jego pomagierów. Pomimo usilnych starań gwardia nie daje rady zatrzymać ofensywy. W jednym kawałku z opresji wychodzi tylko główny bohater, który po odzyskaniu przytomności zastaje zupełnie nową rzeczywistość: pobliskie miasto jest całkowicie opanowane przez potwory, zaś król i księżniczka zniknęli.

Produkcja Matta Kapa, który wcześniej pracował przy The Binding of Isaac: Rebirth, sporo czerpie z dwuwymiarowych odsłon serii Metroid oraz innych tego typu tytułów. Mamy tu do czynienia z grą action-RPG stawiającą niemały nacisk na eksplorację. Struktura świata jest nieliniowa. W trakcie zmagań nierzadko mamy okazję trafić na zamknięte przejście, które można odblokować jakimś przedmiotem, np. toporem czy rękawicą będącą w stanie zniszczyć pęknięte mury. Oprócz tego nasz podopieczny może też nabywać w sklepie nowe elementy wyposażenia za pieniądze pozostawiane przez pokonanych nieprzyjaciół.

Lokacje, jakie przychodzi nam odwiedzać, najeżone są rozlicznymi niebezpieczeństwami: pułapkami i przeciwnikami wszelkiej maści (jest ich ponad sto rodzajów; nie brakuje też bossów). Do dyspozycji mamy różne rodzaje uzbrojenia, które posiadają swoje unikalne właściwości. Dla przykładu miecz zadaje większe obrażenia, lecz jego zasięg jest niewielki, przez co narażamy się na kontratak; z kolei ogniste kule pozwalają nam atakować z bezpiecznej odległości, choć ich skuteczność jest mniejsza. W razie wpadki cofamy się do checkpointu.