Five Nights at Freddy’s 2
77V

Five Nights at Freddy’s 2

Five Nights at Freddy’s 2
  • Producent: Scott Cawthon
  • Wydawca: Scott Cawthon
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 11.11.2014
  • Europa: 11.11.2014
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Five Nights at Freddy’s 2 to gra przygodowa w konwencji horroru wyprodukowana przez niezależnego twórcę Scotta Cawthona. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach, a później trafił również na urządzenia przenośne oraz konsole PS4, Xbox One i Nintendo Switch.

Druga odsłona Five Nights at Freddy’s opiera się na tych samych założeniach co pierwowzór, z tym że akcja toczy się przed wydarzeniami tam ukazanymi. Główny bohater to stróż pracujący w restauracji Freddy Fazbear's Pizza. Nie jest to praca jak każda inna. Każdej bowiem nocy ożywają maskotki, tzw. animatroniki, które za dnia zabawiają gości, zaś po zmroku -- z powodu pewnych niedopatrzeń konstruktorów -- przemieniają się w groźnych morderców.

Nasze zadanie polega na przeżyciu pięciu zmian (tytułowych nocy) we wspomnianej restauracji. Jedna trwa od północy do szóstej rany, czyli w czasie rzeczywistym nieco ponad siedem minut. Nad naszym podopiecznym nie mamy bezpośredniej kontroli. Cały czas przebywamy w stróżówce próbując nie dopuścić do siebie krwiożerczych maskotek (w ‘dwójce’ pojawiają się te znane z pierwszej części, jak i nowe, np. humaoidalny Balloon Boy), które mogą wejść przez jedno z trzech wejść - korytarz lub dwa szyby wentylacyjne. Przede wszystkim przełączamy się między kamerami, ale poza tym dysponujemy także innymi środkami: możemy zapalić światło w szybach, korzystać z latarki, by oświetlić ciemny korytarz, czy założyć maskę Freddy’ego Fazbeara (jest ona w stanie odstraszyć niektórych przeciwników). W odróżnieniu od ‘jedynki’ ilość energii jest ograniczona, nie narzucając nam ograniczeń, jeśli chodzi o korzystanie ze światła. Te dotyczą tym razem tylko latarki.

Co warto dodać, zaskoczenie naszego podopiecznego przez maskotki nie musi automatycznie oznaczać śmierci. W pewnych przypadkach włączają się też 8-bitowe minigierki, które rzucają więcej światła na fabułę.

Jak wspomniano, gra składa się z pięciu podstawowych ‘plansz’, a każda kolejna jest trudniejsza od wcześniejszej. Przeżycie pięciu podstawowych nocy odblokowuje szóstą - najtrudniejszą. Przejście szóstej otwiera zaś dostęp do trybu Custom Night pozwalającego nam modyfikować rozgrywkę według własnego widzimisię.

Podobne gry