Noita

Noita

7,9
9 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nolla Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Roguelike
Premiery
Świat:
15.10.2020
Europa:
15.10.2020
Producent:
Nolla Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Roguelike
Premiery
Świat:
15.10.2020
Europa:
15.10.2020

Noita - opis gry

Noita to dwuwymiarowa gra action-adventure z elementami rogulike wyprodukowana i wydana przez niezależne fińskie studio Nolla Games. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych, gdzie pierwotnie był dostępny w programie Early Access.

Gra nie stawia przed nami żadnych wydumanych wytycznych, swoim minimalizmem pod tym względem przypominając serię Dark Souls (są tu nawet tabliczki rzucające więcej światła na lore). Zadanie naszej postaci jest proste: przemierzać najeżone przeróżnymi niebezpieczeństwami dungeony i radzić sobie ze spotykanymi po drodze wyzwaniami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na tle innych podobnych gier produkcję Nolla Games wyróżnia bardzo rozbudowana interaktywność. Słowem, każdy obiekt, każda ciecz, wręcz każdy piksel ma tu pewne właściwości. W praktyce oznacza to zaś tyle, że otoczenie można wykorzystać (i kształtować), by radzić sobie z trudnościami (podpalać, doprowadzać do eksplozji itd.), w czym Noita przypomina chociażby The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Na początku zmagań otrzymujemy do dyspozycji dwie różdżki. Jedna potrafi ciskać magiczne pociski, drugą da się ‘odpalać’ potężne bomby, ale z czasem ich działanie da się modyfikować odwiedzając sklep (służą do tego specjalne portale). Można to czynić w prosty sposób dzięki slotom, w który owe różdżki są wyposażone.

Jak wspomniano, główną atrakcją Noita jest interaktywność otoczenia. Daje ona pole do popisu w kwestii np. tego, jak w wymyślny sposób radzić sobie z niebezpieczeństwami, ale nie zawsze musi nam służyć. Nieumiejętne obchodzenie się z zaklęciami może nas posłać do piachu tak szybko jak przeciwnicy (swoją drogą: spotykane potwory krwawią, a ciecz, która się z nich wydobywa, też może różnie wpływać na naszą postać).

W grze zaimplementowano elementy roguelike. Po pierwsze, świat generowany jest proceduralnie. Po drugie, śmierć niesie tu z sobą poważne konsekwencje, choć Noita pozwala zachować odnalezione wcześniej sekrety i statystyki, co ułatwia nieco kolejne próby.

Wideo - Noita

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper